swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Glad, glad, jätteglad

Kategori: Allmänt

Torsdag idag. Dagen har ägnats åt en golfrunda med min vän Anna. Jag har kämpat, tränat , varit frustrerad, irriterad och ledsen över mitt dåliga golfspel en längre tid. Inget verkar hjälpa och den positiva andan och attityden till spelet började nästan att vända. Jag har varit i en negativ spiral, minst sagt. Rikard, Lukas och vännerna har försökt peppa och stötta men det känns eländigt när det bara blir värre. MEN IDAG, kändes det som att jag var på väg upp ur svackan. Någonting har hänt. Det har lossnat lite grann och dagens runda gick riktigt bra. Slutade med 37 poäng. Jag är så glad, så glad, så otroligt glad! Tror bara en golfare kan förstå detta fenomen? Nu är jag så taggad, sugen och motiverad på att spela igen. Hurra!

Igår kväll grillade jag kalkonfärsburgare till middag. Dessa serverades med färsk tagliatelle och en het varm tomatsås. Grymt gott! Helt enkelt superduper gott! Kalkonfärsen spetsades med Chili, vitlök, örtkryddor och Basilika. Nyttigt och mums filibabba. Prova! 
 



Hittade också en fin förpackning med vitt vin i veckan. Visst blir man glad av den? Har tyvärr inte smakat den, bara gett bort en flaska men skall prova i helgen. Är lite skeptisk. När flaskan el. förpackningen är fin så brukar inte vinet vara så bra, tyvärr men det återstår att se.

Visst blir man glad av flaskans förpackning?


Vi har väldigt varmt och skönt här igen. Igår eftermiddag var det 32 grader men det brukar alltid vara ett par grader varmare än det som visas på min Iphone. Vid 22.30 igår kväll var det fortfarande 24 grader. Så underbart!
Nu ser vi fram emot helgen igen. Den här helgen blir lite längre än vanligt eftersom det är "Labor day" på måndag (det är ungefär som 1:a maj hemma). Barnen är lediga från skolan och Rikard är ledig från jobbet. Underbart! Dessutom fyller Sara år på lördag. En härlig helg att se fram emot!
 


 
Mer att bli glad av. Titta så fint det blommar i trägården. Änglatrumpet är namnet om jag minns rätt?
 
Todeloooo
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: