swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

TGI friday...soon!

Kategori:

Det är torsdag eftermiddag (i skrivande stund) och imorgon är det äntligen fredag. Å, vad barnen kommer att pusta ut imorgon. Så skönt för dem med helgledigt! De har haft en lite tung vecka med tidiga morgnar, nya lärare, nya klassammansättningar, nya ämnen, många nya TUNGA böcker och läxor. Det är en tuff start faktiskt! När man tänker efter hur jobbigt det brukar vara då man börjar jobba efter semestern och drar sig till minnes hur "såsig" man är i huvudet, hur trött man är när man kommer hem efter att ha behövt tänka hela dagarna så är det lätt att förstå hur tungt det kan vara med skolstart. Man är ju aldrig ledig då man kommer hem. Nej, för då fortsätter "jobbet" med läxor.
Sara har dessutom spelat golf i några timmar mellan 15.30-18.00. Känner så med mina stackars tonåringar. De klagar inte men jag sr att de är så trötta, så trötta....efter skoldagens slut. Helgledigheten är välbehövlig, minst sagt.
Jag skall faktiskt erkänna att även jag känt mig lite trött. Har inga som helst ursäkter eller bra förklaringar varför utan kan bara konstatera att så är det. Har visserligen tränat en hel del och pysslat ned en hel del "måste göra" saker så kanske det är det? Eller så är jag kanske sympati trött med alla andra i familjen? Kanske en kombo? Så är det nog?

När barnen fick önska middag till idag så blev svaret från dem båda: - spenatsoppa med ägghalvor!!!! Lite förvånad men glad över deras "nyttiga" middags önskemål så har här förberetts soppa (trots lite opassande med 28 grader ute). Soppan skall serveras med gott bröd och korvslantar till.

Annars har dagen varit bra med några goda ting att glädjas åt. En 9 hålrunda golf tillsammans med bästa Kerstin som avslutades med lunch och en välbehövlig pratstund, helghandling på trevliga "Trader Joes" (som är en riktigt bra humörhöjare) samt söta, goda och härliga Kalifornien jordgubbar i solen till mellanmål med en av P1:s sommarpratare i lurarna. En skaplig dag som skall avslutas med ett träningspass på kvällskvisten i gymmet tillsammans med maken. Thank god It's friday, soon!


Nedan ser ni lite av barnens litteratur i skolan. De bär omkring på riktiga "tegelstenar" och det är ganska många sidor att plöja igenom. Kan inte låta bli att beundra dem! ♥

En enkel men gudomligt god torsdagsmiddag som passande nog är soppa. 

Middagen blev mycket uppskattad = mamma lycklig. Pssst....jag tyckte 

också det var supergott. Åt alldeles för mycket (som vanligt) vilket

kändes som en stor miss då vi kom till gymmet

 

Trevlig helg! 

Åsa

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: