swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Julfrid

Kategori: Allmänt

Julfrid i huset. Jag sitter i sängen med min andra kopp kaffe. Rikard har åkt till jobbet för länge sedan och barnen har nu ett välbehövligt jullov. De poängterade tydligt i går kväll, att de ville sova länge idag. Sara och Lukas har haft kämpiga dagar sista veckan då de har haft "finals" som betyder sluttentor i alla ämnen, vilket har inneburit en del plugg med repetitioner av allt de lärt sig under höstterminen. Sara har haft en del annat som projekt och filminspelning som skall lämnas in. Nu kan de små liven pusta ut. De har jullov till den 6 januari. Underbart! 
 
Sara och Lukas
 
Igår kväll berättade jag att städning av huset stod på min "måste göra lista" idag och då tyckte både Sara och Lukas att jag skulle städa......tyst. :) Jag får väl knacka på deras rum vid lunchtid och börja be dem ordna upp sina rum (så att det ser respektabla ut) för i dag får vi nämligen Sverigegäster. 
 
Det har varit ännu en kall natt men fördelen är då att det blir en fin dag. Solen skiner redan ute och det vore underbart att få välkomna våra gäster med en sol i Saratoga. Vii har haft en del gäster sedan vi flyttade till USA och vi har en tradition med att servera skumpa och jordgubbar till alla anländande gäster och så blir det även idag. Det vore så skönt att kunna bjuda på sol vid ankomsten (om de hinner hit innan solen går ner)?
 
Sara kom hem igår lättad och glad över att ha jullov och med
nyinvesterad skoltröja
Familjen Pettersson anländer idag (Rikards bror med familj)
Bilden är tagen i Las Vegas då de var här för 2 år sedan.
Vi längtar och väntar! 
 
Nä, nu sitter jag här med tredje koppen kaffe. Lukas är vaken nu (trots sovmorgon). Han kom in med påfyllning av kaffe till mig och han skall tydligen iväg och träffa några kompisar om ett par timmar. Nu känns som jag borde göra ett ryck om jag skall hinna med stor städning, bäddning av gästsängar och lite "groceryshopping".
 
Önskar en en helg med njutning av glögg, julmusik och julfrid, så här dan, före dan, före dan, före dan, före doppardan! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: