swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Jul är kul

Kategori: Allmänt

Dagarna bara rusar iväg och jag faschineras lite över hur fort tiden egentligen går. December går alltid snabbare än snabbast och det är knappt så man hinner med att bara njuta av allt man borde njuta av. Julpynt, glögg och julefrid. Granen har i alla kommit på plats likaså julpyntet men julbak hoppar jag över.Jag har hittat Nyåkerspepparkakor här och till min stora lycka säljer Ikea jättegoda lussebullar. Vem behöver baka när det finns så gott att köpa? Näe, då lägger jag hellre krut på andra saker. Julgranen tar man in tidigt här i USA. Många gör det helgen efter Thanksgiving. Vi tog in vår gran förra veckan och faktum är att jag tycker om den här tidiga traditionen. Hemma har vi alltid tagit in vår gran dagen före julafton och vi har hållt hårt på de traditionerna men allt eftersom vi bott här i USA så kommer den in tidigare och tidigare för varje år. Den här tidiga traditionen skall jag definitivt fortsätta med då det är nu man vill njuta av gran och jul. Efter jul kan den lika gärna åka ut på en gång för då vill man ha vår och börja det nya året ljust, fräscht och granfritt. Så får det bli! 
 
Vädret har varit varierande, precis som det brukar vara här i Kalifornien vintertid. Några dagar med regn och kring 12-16 grader och nu har vi iskalla mornar med frost (för andra dagen i rad) men på dagen blir det strålane sol och den värmer så gott ( i morse när jag körde barnen till skolan kom en kille gående i shorts, Californiadude). 
 
Det regnade rejält ett par dagar förra veckan. Bra städ och shoppingdagar
 
Tjejerna är helt slut efter X antal shoppingtimmar en eftermiddag. Just den här eftermiddagen var det
fokus på en klänning till Sara som skulle på Winter formal bal. Men det skötte tjejerna själva medan
vi andra hade fokus på julklappar
 
Lussebullar från Ikea. Jättegoda
Fika vid poolen en december eftermiddag
 Poolview en tidig decembermorgon
Kaffe i morgonsolen i söndags
 
Änglatrumpeten blommar fortfarande
 
Frostmorgon i morse
 
Tur att kära mamma stickat yllestrumpor till oss. De värmer gott om fötterna inomhus 
 
Barnen klär julgranen
 
Lite julpynt från San Francisco
 
 Å, vad fin den blev
 
 
En kväll var jag på glöggmys hos Ursula (t.h). Då överraskade Mia (t.v) med att glida in i full Luciaskrud
och en bricka med nybakade lussekatter. Så fint Mia!
Tack för en trevlig glöggmyskväll Ursula! 
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Var längesedan jag var inne på bloggen så jag har suttit här och läst o tittat på bilder en stund. Fick en väldigt stark längtan efter Saratoga, SF och inte minst er! Miss you!! Kram

    2012-12-19 | 20:07:43

Kommentera inlägget här: