swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Thanksgiving weekend 2012

Kategori: Allmänt

Oj, vad längesedan jag bloggade nu. Såg att det sista inlägget jag gjorde var 21/11. Nu skall jag försöka komma ikapp så jag börjar ungefär där jag slutade.
 
I år firade vi Thanksgiving hemma hos familjen Johansson tillsammans med familjen Segerborg, (precis som det låter så var vi tre svenska familjer). "The Johanssons" hade ordnat en fantastisk klassisk middag med kalkon och alla de rätta tillbehören. Vi två andra familjer hade lyxen att bara behöva bidra med lite dricka till maten. 
Å, så gott det var och oj, så mysigt vi hade det! Tack än en gång familjen Johansson! 
 
Värdparet, Staffan och Carina
 
Jag, Katarina och Carina
 
Håkan, Staffan och Rikard
 
Håkan tar sig an kalkonen 
 
 
Vädret var helt fantastiskt hela Thanksgiving helgen, torsdag -söndag
 
Dagen efter Thanksgiving (på fredag) var det den så kallade "Black Friday" här och det är årets största rea dag i USA. Vi begav oss iväg till San Francisco fredag - lördag och fick sällskap av familjen Segerborg. Vi åkte inte dit för att jaga rea varor, utan för att njuta av staden och ha en liten lillsemester. Denna fantastiska stad bjöd på sol, värme och julstämning. Dagen efter Thanksgiving går nämligen startskottet för julpyntning i USA. 
 
Vi började dagen med ett stopp uppe vid Twin Peaks, som är stadens utsiktsplats
 
Family Segerborg
 
 
Family Pettersson
 
Jag är lycklig över att det är klarblått och inte så blåsigt denna dag. Är det inte fantastiskt vackert?
 
 
Sedan fortsatte färden mot stan, gata upp och gata ner. Klockan var bara kring 10 på morgonen dagen
efter Thanksgiving så gatorna var ganska tomma. Tur för oss! 
 
Lunchpaus med en kall öl på terassen på terassen till Cheesecake factory med
Union Square i bakgrunden
 
Union Square
Alla barnen utanför vårt hotell 
 
Pepparkakshus inne på ett hotell
 
Sara och Ida inne på hotellet
 
Den årliga grantändningen på Union Square en ljummen fredag kväll. Vackert! 
 
 
På lördag morgon blev det en härlig och lång powerwalk i en nyvaket San Francisco. Solen sken och
det var så pass varmt så det räckte med en t-shirt. Efter promenaden satt en härlig frukost med
ett glas Mimosa till fin fint. Lördagen fortsatte med shopping, shopping och shopping för oss 
tjejer medan killarna lapade sol och tittade på folk. Underbar lillsemester i en underbar stad
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: