swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Glädje och champagne

Kategori: Allmänt

Fredag, Behöver jag säga mer? UNDERBART! Dagen började med en golfrunda på Deep cliff golf course med mina tre supertrevliga vänner Kerstin Monika och Sofia. När vi kom in och skulle betala så var killen i " golfshoppen" så trevlig och gav oss "seniorpris". Inte för att vi såg ut som sådana (det var han mycket noga med att påtala flera gånger) men bara för att vi var VI. Det ni! Seniorpris innebär att man får mycket reducerad greenfee och en inkluderad lunchsmörgås samt dricka.
Sofia "in action"
Dagen kunde inte ha börjat bättre! Dessutom sken solen på oss, alla spelade jättebra förutom jag som bara spelade ganska bra idag. Min runda slutade med 32 poäng. Faktiskt nöjd med det idag då jag spelade bättre än på länge (även om det inte var toppenbra). Framsteg i alla fall! Golfrundan avslutades med lunch och snack i solen med en gratismacka. GRATIS ÄR GOTT! Åkte sedan och handlade och fick ett glädjebud på telefon. Yihaaaa...vad LYCKLIG och GLAD jag är!!!!!!!! "Den sanna lyckan kostar inte mycket; om den är dyr är den inte av någon bra sort"
På fredagkvällen blev det skumpa tillsammans med maken. Sara skulle på San Jose Sharks match med några kompisar och Lukas var hemma med oss. Det blev lammracks, rödvinssås och Risootto tll middag. Mums filibabba, Längesedan jag åt något så gott!
Gott rödvin till lammet


Jag försöker arrangera maten

Lördagmorgon påbörjades med god helgfrukost och skype med nära och kära. Därefter gymmet för mig och Rikard. Så skönt att åka dit en lördag morgon och pressa sig själv samt bränna lite kalorier. Det var dessutom en mycket grå morgon och det kom en regsnskur men tyvärr inte mer.
På eftermiddagen åkte vi upp till "vårt winery, Pichetti"  i bergen (där vi är medlemmar). Det var lite extra jippon däruppe då det var "Wineclub release" med levande musik av jazzband och chokladfontän med jordgubbar. Vi träffade några goa vänner däruppe och hade en trevlig stund ihop. Känns så lyxigt att kunna åka upp till vingården och förgylla en eftermiddag (bara 15 min hemifrån).
Rikard går på chokladfontänen innan vinet och så gjorde även jag
Hade choklad i hela ansiktet :-) Yammie!





Chokladjordgubbe OCH vin = höjdare


Våra goa "svensk-amerikanska" vänner Bill och Helena


Kom hem med två flaskor. En Port och ett rödvin "super Tuscan".
Det sistnämnda är en blandning av Sangiovese, Merlot och Petite Verdot.
Porten är så god. Flera blir förvånade över hur god Porten är och
även de som normalt inte gillar Port, gillar denna


Lukas hade sin lördags golfträning i några timmar och Sara var barnvakt från lördag eftermiddag - söndag förmiddag
Idag söndag vaknade vi upp till en ljuvlig dag! Solen skiner och jag intar frukosten iförd pyjamasen i trädgården. Rikard åkte en sväng till jobbet för att hämta sin jobbdator (som inte kom med hem av någon anledning på fredag eftermiddag). Kanske hade han bråttom hem? HA, ha,...ha! Mycket förståeligt!
jag, Rikard och Lukas har en golfrunda inbokad på eftermiddagen. Innan dess blir det en bergspromenad i solen. Oh, la, la vilken skön söndag idag....(igen). Life is good!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: