swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Good job

Kategori: Allmänt

Kan bara känna mig otroligt nöjd med min arbetsinsats (igår måndag) och eftersom ingen annan dunkar mig i ryggen och öser beröm över min arbetsinsats så gör jag det själv. Visst uppskattar både barnen och framförallt Rikard det som blir gjort här hemma men det blir lite slentrian över det hela. Men alla var lyckliga i går kväll när det blev läggdags och det luktade rent och fräscht om lakanen som hängt ute. ♥ Sann vardagslyx! Det här med uppmuntran och beröm är också en grej man kan sakna då man är hemma. Man är sin egen chef liksom. Det här med kollegor eller chefer som man kanske får beröm av någongång gällande en fin arbetsinsats finns ju liksom inte just nu. Det kanske inte händer varje dag eller så ofta på jobbet heller men någongång då och då. Måste väl erkänna att jag tycker att vi svenskar är på tok för dåliga med beröm och komplimanger överhuvudtaget men det är en annan historia.
Eftersom jag bloggar så berättar jag också om mitt glamourösa vardagsliv (som inte alltid är fullt så glamouröst) men nog så bra. I går tvättade jag flera maskiner tvätt med mestadels sängkläder och handdukar och hängde ut, därefter bakade jag kanelbullar, handlade mat, rengjorde jacuzzin ute, rengjorde och tömde krukor utomhus, bäddade rent alla sängarna och lagade en god middag bestående av fiskgratäng med Rockfish och kökt potatis till. Mums vad gott och det blev uppskattat av familjen. Däremellan var jag hos kiropraktorn en timme och jag hade tänkt hinna med en promenad eller löprunda men så blev det inte.
En stor kopp kaffe med en stor bulle till. Gott!
Bullarna klara. Blev bara en 1/2 liters bulldeg denna gång då jag inte hade så
mycket mjöl. Annars tycker jag det är lika bra att göra 1 l deg då man ändå håller på
Tidig måndag kväll gjorde nattens brist på sömn sig påmind. Jag låg vaken i går morse när klockan ringde. Sov så dåligt natten mellan söndag och måndag. Händer faktiskt inte så ofta, tack och lov. Jag hade lite magknip och så låg jag och grubblade lite på vår boendesituation. Det känns jobbigt att inte veta vad som händer och var vi kommer att bo om några veckor. Ens hem är ju ens borg och kanske mer nu än någonsin då man bor i ett annat land. Även om man bor i ett hem som inte är är som hemma, varken standard eller utseendemässigt så är det ändå i sitt hem man "boat" in sig. Det är ju den  trygga punkten i ens tillvaro, så det känns inte helt bekvämt just nu som ni förstår. Börjar också känna av en viss stress för packning, rensning, flytt och städning så därav lite pyssel med krukor och rengöring av jacuzzin. Det blir en del extra med flytt och det är lika bra att börja beta av några delar nu. Hade tänkt rensa garderober också men det får bli en annan dag. Det krävs verkligen att man är på rätt "rensarhumör" så det blir lite mer rum i garderoben och det var jag definitivt inta i går.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: