swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Härligt...härligt

Kategori: Allmänt

I fredags hade jag en underbar dag! Det blev en dag med promenad och god lunch med mina trevliga vänner, Eva och Jessica. Vi lämnade alla barn tll respektive skolor på morgonen och därefter brassade vi iväg till Santa Cruz. Längtan efter en dag vid havet var stor!
Väl framme så var det mycket disigt. Vi parkerade bilen så vi skulle gå en lång promenad längs havet.
Så här disigt var det vid havet. Men som ni ser så försöker solen
kämpa sig igenom
En modig surfare som skall ut i dimman och diset


Men det blev blåare och blåare allt eftersom


Gång och cykelvägen längs havet där vi gick


Wow! Eller hur?








En hel del surfare ute. Det var någon tävling som pågick


Eva och Jessica som kände sig frusna trots sol, 19 grader och promenad. Jag tyckte det
var varmt.





Jag åt en fantastisk Dungerness crab sallad till lunch på piren.
Lyxigt värre!


Finns en del att titta på här. Är det inte surfare så finns det en del
andra som vill stjäla uppmärksamheten


Här är en "snubbe" som stod ute och utövade Chi-gong eller något sånt


Lilla jag


Vi körde nercabbat hem men var faktiskt tvungen
att cabba upp efter vägen då jag var rädd att
mina medpassagerare skulle få nackspärr.
Det blev lite svalt då jag trampade på
gasen

En alldeles fantastisk dag! Sånt här lever man på länge. Gissa om jag var uppe länge på fredagkvällen?  Sol, promenad och den friska havsluften gjorde mig otroligt trött. Skall ärligt erkänna att även "pratmusklerna" var trötta. Så härligt! Ett glas vin med maken och en supé till middag och därefter var jag inte kaxig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: