swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Lediga, sköna och mysiga dagar

Kategori: Allmänt

Förra helgen var så skön och mysig! Vädret var på topp och Kalifornien solen värmde underbart hela helgen.
Lördagen startade vi dagen med ett pass på gymmet. Vi var där redan vid åtta tiden. Oj, så härlig start på dagen! Därefter blev det en stund i trädgården, en kopp kaffe och näsan mot solen. Speciellt skönt för Rikard som jobbar hela veckorna annars. Men solstunden blev inte så lång då det var det möte på High school gällande en resa till Mexico som Sara skall få åka på. Mötet var kl. 13.00. Dum tid. Precis mitt på dagen och när det är som bäst. Båda föräldrarna var tvungna att närvara (om man kunde) eftersom det skulle skrivas under papper som skulle verifieras av en utomstående person. Det är mycket papperexercis i detta land. Men det funkar bra det med och på något ätt så blir det en himla ordning på allt! På kvällen blev det familjemys med bra film och god grillmiddag.
På söndagmorgon drog jag med Rikard på bergspromenaden. Även om vi åker till gymmet 3-4 dagar i veckan nu så tycker jag att utomhusträning slår allt. Man blir så lycklig i själen av alla vackra vyer som vi är omgivna av här, fågelkvitter, vårdofter, utomhusluft och sist men inte minst solens goa strålar och värme. Rikard tränar inte kondition men attans vad han är envis när han har bestämt sig. Han trampade på i uppförsbackarna som värsta bergs geten och även om man skulle kunna tro att jag är i bättre form än honom konditionsmässigt så hade jag svårt att hänga med. Bitvis fick jag alltså springa före för att orka hänga med hans jättekliv (därav fotona på honom i uppförsbackarna). Jag såg väl ut som en rullande Michelingubbe brevid honom. Ack, vad man kommer långt med att vara envis. Han vill ju inte vara sämre än mig och det var han definitivt inte. Vad är det med män och tävling?
Rikard kämpar på i uppförsbackarna


Ännu en backe och jag hejar på




Jag och min kära man poserar


Fina minnen med morgonpromenaderna i dessa vackra miljöer


Man passerar en del vinodlingar under promenaden



Efter promenaden blev det simning, sol och pooltime
med maken. En skön söndageftermiddag i slutet på
januari


Fick en blomma då jag var på mammografiundersökning.Gulligt!
Resultatet kom denna veckan och allt var bra. Å, så skönt!

Nu väntar ännu en skön helg.
Ligger lite efter med mitt bloggande :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: