swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Solen skiner och himlen är blå

Kategori: Allmänt

Testar med att premiärblogga på mobilen idag. (torsdag)
Idag är en helt UNDERBAR dag! Ni vet en sån där dag som man lever länge på. Det kändes redan tidigt på morgonen att det skulle bli en varm och solig dag och fåglarna kvittrade som om de fick betalt för det.

Efter de sedvanliga morgonrutinerna hade jag en skype stund med min kära syster och min söta syster dotter. Å, så fantastiskt att kunna skypa när längtan är för stor och man vill dela glädje, problem och funderingar med varandra.
Så mysigt att kunna pratas vid och se varann. LOVE! Saknar dig såååå kära syster!
Därefter fortsatte jag dagen med den bästa start man kan ha (tror jag)? Jag träffade mina kära vänner för en powerwalk i bergen. Idag var vi ett stort gäng. Jag hade en riktigt bra dag idag och det gick lekande lätt i de branta uppförsbackarna. Kändes som jag hade så mycket kvar att ge trots att jag sprang i vissa backar. Wow! Snacka om kick! Åkte hem för att packa väskan för nästa aktivitet, simning (med en lyckorus känsla). Så härligt att kombinera motion med trevliga vänner och prat om allt och inget.

Just nu känner jag mig ganska nöjd då jag har jag simmat 1000 meter och intagit en god kyckling sallad till lunch i solstolen. "Life is good"! Man glömmer alla bekymmer och besvär för en stund och laddar batterierna. (Grubblar och känner mig orolig för vart vi skall bo här framöver)?
Om ett par timmar skall jag åka med Lukas och träna golf och ikväll ville Rikard ha sällskap till gymmet. Det har varit gymplaner varje kväll denna veckan men det har inte blivit något mer än .......planer med det. Rikard har jobbat länge varje kväll. Vi får väl se om det blir ikväll? Om det blir så får jag väl "offra" mig och hänga med. Min kropp behöver ta varenda chans att förbränna kalorier! Här är det bikinisäsong nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: