swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Soligt, roligt & oroligt

Kategori: Allmänt

I onsdags hade vi en solig men väldigt blåsig dag. Termometern stannade på +15 men i lä var det riktigt skönt. Hade dock en del att göra med både nöjen och en hel del "måste göra saker" så det blev inte så mycket tid utomhus. Men en liten snabblunch i solen med Jessica unnande jag mig efter jag hade "offrat" mig för att hålla henne sällskap när hon skulle göra manikyr och pedikyr. Självklart blev mina naglar fina också under tiden jag höll henne sällskap. Mycket skönt och uppiggande för en stackars hemmafru. Lite glamour i vardagen skadar inte och det känns väldigt välbehövligt att unna sig det emallanåt. Här är det en sådan överkomlig summa med maikyr och pedikyr. Salongen jag brukar gå till tar endast 25 dollar för mani och pedkyr mån-ons. Sedan kan man plussa på med massa goa tjänster för den som känner sig generös mot sig själv. Tycker det är otroligt prisvärt för ! 1/2 timmes mysig stund och dessutom blir man fin. Det är inget fashionabelt ställe men man får det man vill ha och det brukar bli bra.
Idag torsdag närmar sig veckan sitt slut. Det är en bra dag för då är det snart fredag och alla blir snart lediga. Yippey!
Häromdagen lade en av mina vänner upp en fin bild från ett soligt och vintrigt Landvetter. Har bett om lov att få dela med mig av den då den är tagen precis 100 meter nedanför vårt hus hemma. Vi bor precis vid Landvettersjön och det är ljuvligt både på sommaren men även de vintrar de fryser på och man kan åka skridskor. Lyx! Är det inte vackert?
Ser ios. inte ut som de skottat upp en skridskoplan men
vackert är det. Bilden är tagen av: Carita Moretto Lysholm
den 12/2 + 4 grader. Man får nästan hemlängtan......
men bara nästan (smile)


Igår kväll vinkade vi av vår Sara som åkte till Guernavaca, Mexico på en spanskaresa med skolan. Det var inte utan en viss sorg och oro som jag skickade iväg henne. Men det är nog en förälders lott i livet att oroa sig (mer eller mindre). Hoppas allt går bra och att det får en underbar, lärorik och rolig resa.. Nu blir Sara borta i 10 dagar. Hmmm...ovanligt tomt i huset. Hon visar sig ios. inte så mycket de få gånger hon är hemma för då är hon på sitt rum med stängd dörr (med eller utan sällskap av kompis eller pojkvän) eller så är hon ute på vift. De få gånger vi ser henne är när det serveras mat. Kanske är det en fas vi alla går igenom som har tonåringar? Kanske är det en frigörelseperiod? Lite jobbigt och vemodigt känns det emellanåt över att inte känna sig så behövd men det hör nog till? När det gällde Saras packning fick jag INTE hjälpa till. Inte ens komma med tips. Hmmm....men det kanske är bra. Är det något hon glömt så lär hon sig förhoppningsvis av sina misstag men lite frustrerande är det allt. Vill ju ha kontroll över att det blir bra :-).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: