swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Amerikaniserad

Kategori: Allmänt

Ibland när jag kör Sara till skolan så tar jag med mig min mugg med kaffe i bilen. Här åker alla omkring med sina kaffemggar, känns det som. Här gör folk dessutom mycket annat i bilen. Ibland får man sig ett gott skratt. I början blev man uppriktigt förvånad men nu ler man bara. En del läser tidningen vid rödljusen, dricker kaffe, sminkar sig, rakar sig, kammar sig, äter frukost och jag har till och med sett en som satt och borstade tänderna. Det blir kanske så när man tillbringar en del tid i bil? Dessutom så ser man folk i alla möjliga klädstilar och varianter här. Härom morgonen då skrivar patronerna var slut här hemma (och jag behövde verkligen skriva ut ett skolarbete) så kastade jag mig i bilen till närmaste CVS som ligger 2 km härifrån. (det är en affär med läkemedel och allt annat mellan himmel och jord). Kom på mig själv inne i affären då jag passerade en spegel, att jag hade mysdress och tofflor på mig och var rufsig i håret. Tror ni att jag kände mig dum? Lite kanske men inte farligt. Det är ingen som höjer på ögonen här för det. I tisdags skulle jag hämta Sara från golfträningen och hoppade i mina mysiga hemma tofflor med gummisula, iförd träningskläder. På hemvägen kom vi på att vi skulle hämta thaimat på en restaurang. Vi knallade in där och då kände jag mig lite dum faktiskt. Morgontofflor och träningskläder. Men faktum är att till och med Sara tyckte att det var ok att jag såg ut så, trots att vi var inne i down town Saratoga och inne på en restaurang med vita dukar där folk satt och åt. Man vet inte om man skall skratta eller gråta men vi har nog anammat lite av den amerikanska stilen emellanåt. Ganska skönt att inte alltid behöva bry sig så mycket, på gott och ont!


Dessa tofflor, träningsknickers, linne och hoodie hade jag på mig när
jag var och skulle hämta thai mat. Lite pinsamt men ingen reagerade
kändes det som. Även om jag skämdes lite

Idag har de lovat regn men i morse när jag vaknade så var himlen som en tavla. Så vackert! Strax efter kom solen och med den kom lusten för promenad. Sagt och gjort. Hoppade i träningskläderna för att ta en powerwalk i bergen. Aaaaah, beroendeframkllande! Vilken bra start på dagen!


Nu blir det ett kiropraktor besök och helghandling, så jag har eftermiddagen fri för golfträning med Lukas och ikväll skall jag ta med mig mannen till gymmet. Blir en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: