swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Baksidan

Kategori: Allmänt

Baksidan i ett hemmafru liv är ibland att man känner sig lite ensam. Det är i.o.s. inte ofta det känns så och vissa dagar är de riktigt skönt att vara just själv. Men det blir inte roligare än man gör det till! Tisdagen förra veckan var jag ute och gick bergspromenaden med ett gäng tjejer och därefter ett besök hos kiropraktorn. På eftermiddagen tränade jag golf med Lukas och på kvällen åkte jag till gymmet med min käre make så sysselsättningsbrist har jag INTE.  Däremellan blev det dock ett litet glapp på ett par timmar mitt på dagen så jag tvättade ett par maskiner och hängde ut men jag kände en sådan förtvivlad pratlust. Alla som känner mig kanske drar lite på smilbanden nu? (Jag vet att jag babblar mycket ibland). På jobbet brukade en del (leende) fråga om jag verkligen är norrlänning i grund och botten? Min personlighet stämmer liksom inte med bilden av norrlänningar. Sedan kan man undra var den bilden (myten) kommer ifrån?
Eftersom jag var så pratsjuk och inte fick några roliga svar då jag gick här och pratade med mig själv, skickade jag iväg ett spontant sms till de svenska "Saratoga housewifes" för att höra om någon hade lust med en snabb lunch) Inget napp, suck! Alla andra hemmafruar är också ganska upptagna med ditten och datten. Fick killa mig själv lite under armen lite för att skoja till det, värma rester till lunch och så chattade jag med några kompisar hemma i Sverige. Tack och lov för chatten! Så då fick jag fått bubbla ur mig lite om det ena och det andra och fick lite bättre svar än att bara prata med mig själv. Tjoho! Tack för pratstunden Tina och Carita! ♥ Den gjorde gott!


De söta små liven flyger energiskt utanför köksfönstret

Eftersom nyårslöftet var att börja leva lite nyttigare så har jag jag fyllt på fruktskålen och fyllt kylen med massa nyttiga och fräscha grönsaker. Men middagsinspirationen tryter som vanligt! Bara för att man har massa nyttiga råvaror hemma betyder det inte att man känner sig som en idéspruta. Förra veckan blev det lite klassiker. Spagetti med köttfärssås, ugnsbakad lax, kålpudding och grillad kycklinglårfilé med potatisklyftor. I fredags blev det hämt mat i form av thaimat och på lördagen grillade vi himmelskt goda köttbitar med bakpotatis till. Oj, vad jag kommer att sakna de amerikanska köttet då vi flyttar hem. I söndags grillade vi igen. Denna gång kycklingfileér med en god Risotto till. MEn nu är det ny vecka med samma problem. Igår måndag blev det rester från helgen. Tack och lov för desa rester ibland. Gott att slippa stå och laga mat VARJE DAG :-)

Massa c och b vitaminer



Kommentarer


Kommentera inlägget här: