swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Moget

Kategori: Allmänt

Så här andra veckan i januari är apelsinerna mogna ute i vår trädgård dvs. om man gillar något syrliga apelsiner. Den som vill ha riktigt söta apelsiner får ge sig till tåls lite till. Citronträdet är också överfullt med mogna citroner. Så lyxigt att bara kunna gå ut och plocka apelsiner och citroner
En skål med färska apelsiner och citroner från trädgården på köksbänken gör mig lycklig

Nu är det torsdagkväll här och väldigt snart fredag. Det har varit en skön vecka med soligt och härligt väder vilket har gjort att det varit ganska lätt att komma igång med träningen igen. Har spelat golf, sprungit, gått på powerwalk, promenerat med väninna (som inkluderade shopping och fika och några timmars tjejsnack) och idag blev det både en rask powerwalk i bergen på morgonen och sedan vidare för att köra 1 km simning. Det var så härligt ute och i poolen så det blev 1.5 km simning. Nu känner jag mig trött i både knopp och kropp och ganska nöjd med mig själv och dagens träningsinsats. Dagen avslutades med ett årets andra kiropraktorbesök där hon behandlade nacken. Gjorde mig inte piggare utan tvärtom lite "dizzy". Men det ger resultat och det är så underbart!
Trots att jag kände mig lite trött så lagade jag en av mina favoriträtter till middag idag, rotmos med korv serverad med stark, svensk senap. Jag gör aldrig köttkorv eller fläsklägg till utan bara rätt och slätt korv i vilken form som helst. Gudagott! Men ack vilken dålig karaktär jag har, suck! Åt alldeles för mycket så nu ligger jag här och är så mätt, så mätt...så mätt. Knepet är väl egentligen att inte laga sådana favoriträtter kanske? Men igår lagade jag faktiskt också en av mina favoriträtter, köttfärslimpa med ugnsrostade potatisklyftor, morötter och palsternackor. Imorgon får det nog bli någonting lite lagom gott. Kanske grillad fläskfilé med risotto? Näe, då äter jag nog för mycket igen. Får fundera lite till på det här....
Imorgon är planen att skall jag ut och springa på morgonen och sedan skall jag ut och äta lunch med en nyinflyttad svensk tjej som jag inte träffat  förr. Skall bli kul!
Lukas har tränat golf hela veckan efter skolan. Han skall ha "try outs" för golf i skolan i slutet på januari så nu ligger han i hårdträning. Det sägs att det blir mycket svårt för de yngsta pojkarna på skolan att komma med i skolans golflag. De är så många bra killar som varit med i några år nu och de tränar flera dagar i veckan men skam den som ger sig! Lukas är taggad och skall även börja en golfträning på lördagar i åtta veckor.
Sara "friar" och hänger med kompisar. Det är inte ofta vi ser henne nuförtiden. Är hon hemma så ser vi henne en stund till middagen och sedan är det plugg, chatt med kompisar och pojkvän. Att umgås med oss är inte högsta prio.

Skönt att ha en hel helg framför sig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: