swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Nöjd, Satisfied och .......lycklig

Kategori: Allmänt

Onsdag, och det är en sådan härlig dag. Redan på morgonen så kändes det att det skulle bli en bra dag! Ni vet, ibland har man bara en magkänsla över att det skall bli bra. Det kan vara saker man bokat in som gör att dagen känns rolig eller så bara känns det bra. Idag var det en sådan dag som hade en kombination av båda.
Solen sken redan tidigt på morgonen. Som vanligt så går jag radiostyrd upp till kaffebryggaren och häller upp en kopp kaffe, sätter mig sedan i soffan med telefonen för att checka mail, FB och aftonbladet. (Egentligen är jag inte så morgontrött men det tar en liten stund innan jag riktigt vaknar till). Ett gott uppvaknande! När det är dags för nästa kopp kaffe känner jag mig i regel  lite piggare och gör i ordning frukost till barnen. (Skämmer bort dem med det nu när jag är hemma). Lukas börjar tidigt alla mornar utom onsdag då han har en timme sovmorgon och idag börjar både han och Sara 8.50, så just idag var det sovmorgon (även för mig). Efter jag gjort iordning frukost kollade jag mailet som berörde mn senaste inlämningsuppgift på min kurs. Kände mig otroligt osäker på den uppgiften. Fick det inte att kännas riktigt bra då jag skickade in den i sista timmen i måndags. Men vad förvånad jag blev. Den gick bra och då slutade det med att jag fick högsta betyg, 5 i kursen projektledning. Yippey! Oj, så glagd jag blev.....oj,oj...oj!
Bytte om till mina träningsknickers, en top och en tunn fleece för att bege mig ut på powerwalk i bergen vid nio snåret. Hade stämt träff med två tjejer idag och det gör alltid att promenaden känns ännu mer lockande och rolig, trots kyla. Det blev en härlig 5 km powerwalk och sällskapet utökades under rundan. Det är en sån obeskrivligt bra start på dagen med trevlit sällskap, fina natur vyer och fint väder. Efter det känns det nästan som man klarar vad som helst.




Mina trevliga promenadkompisar idag. Fv. Eva och Jessica

Efter promenaden åkte jag hem och tog en turbodusch och bytte om till något snyggare, än ovanstående outfit. Hade bokat in en lunchdate med några tjejer (mina kära golfkompisar Lena, Kerstin och Monika). Vi åt en god lunch som varade läääänge. Tre timmar satt vi där och pratade, pratade och pratade. Det var lugnt när vi kom dit, sedan blev det lunchrusning och när vi gick var det romt och tyst igen, lång lunch. Så trevlig, mysigt och gott. Är så glad över alla mina fina vänner jag träffat här!

Efter luchen fräste jag hem igen, bytte kläder och skor än en gång och åkte med Lukas till Santa Theresa golfklubb. Vi var inte där förrrän halv fyra men solen sken och det var 13 grader. Riktigt skönt faktiskt! Funkade med att bara ha en långärmad tröja på sig. Vi spelade en 9 håls korthålsrunda och hann med en putt tävlig oss emellan (som Lukas vann). Så härligt att åka hem och känns sig så tillfreds med allt man hunnit med idag.

Middagen blev 4 små rätter dvs. rester. Gott var det och vi lyxade till oss med lite vin till maten idag då vi firade att jag avslutat den här kursen bra. Tjoho,  Vlken dag!

Nu blir det nog till att hälsa på John blund om en stund. Gäsp, vad trött jag är! Det är tufft  att försöka infria alla nyårslöften med att vara en sund mäniska som siktar på att bli ännu bätte på golf, smärt, smidig, lättare, smartare och att umgås så mycket som möjligt med alla fina vänner, familj, man och barn. Men man somnar gott på kvällen i alla fall, trött i både knopp och kropp.

KRAM


Lite "vitt" till middagen idag då vi firade mitt fina betyg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: