swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Sommarlov

Kategori: Allmänt

Yihaaaaa! Nu har barnen sommarlov.
Lukas på årets första sommarlovsdag kl. 10 på morgonen
Sara däremot sover, sover och sover. Zzzzz.....





I går gjorde barnen sin sista skoldag för det här skolåret. Lukas har avslutat sitt "Freshmenår" och Sara sitt "Juniorår" och jag lämnade in min sista inlämningsuppgift igår. Yihaaa, hurra! Nu skall vi lapa sol, vara aktiva och njuta. På måndag får vi Sverigegäster så då får vi tre som hjälper oss att njuta. Stackars Rikard jobbar några veckor till men vi får försöka skämma bort honom då han kommer från jobbet så han också får en dos av sommar, sol och njutning. Dessutom kan vi njuta och ha extra kul på helgerna då han också är ledig.

Sista skoldagen på Saratoga Highschool är ingenting speciellt. De flesta har sina sista "finals" sluttentor och därefter gå alla hem. Ingen samling eller avslutning förutom för de som är "senior" och tar sin High School graduation. Då är det party, fest och högtidlig ceremoni. I kväll skall vi gå och titta på Saratoga High School graduation. En av våra svenska vänner, Linus, tar sin graduation så vi skall dit och titta och gratulera honom. Skall bli jättekul att få se en riktigt graduation. Vi hoppas dock att vi får vara med om ännu en, nästa år då det är Saras tur.
Häromdagen fick barnen sin "yearbook". Den är beställd och betald redan i augusti då skolan började. !00 dollar får man hosta upp om man vill ha en sådan men den är riktigt fin. Det är en tjock inbunden bok med massa färgbilder och berättelser om vad som hänt under skolåret. Mycket arbete ligger nog bakom denna bok? Sara och Lukas är med på individuella årskursbilder och dessutom i sina skollag i golf. Vilket minne! Nedan kommer ett smakprov.
Årets yearbook
Sara är med på mittenbilden nere till vänster. Den stora bilden är på
den bästa tjejen i laget

Lukas är med på andra bilden nere till vänster. Även här är den stora bilden på den
bästa killen i laget




Igår var det Sveriges nationaldag. Den gick ganska obemärkt förbi om jag skall vara ärlig, men det var en riktigt härlig dag ändå. På morgonen gick jag och tre andra tjejer en powerwalk till grannkommunen, Los Gatos. Där mötte vi upp några andra tjejer (Saratoga housewifes) på Los Gatos café för att inta en härlig amerikansk frukost. Leila som fyllt år i maj blev bjuden enl. vår "Saratoga housewife tradition" och vi hade en mysig och härlig pratstund på uteserveringen. Mätta som skam blev vi också. Innan hemfärd så gick jag och Carina och fönstershoppade för att sedan ta tag i andra halvan av powerwalken i värmen. Totalt blev det nästan en 1.4 mils promenad. Kändes riktigt bra! Väl hemma igen kände jag mig full av energi så jag satte mig och gjorde det sista på min sista inlämningsuppgift och skickade in den. Hurra! Kände mig så lättad, lycklig och lugn. När Rikard kom hem väntade jag med lite skumpa. Nationaldag och att jag var färdig med skolan måste ju firas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: