swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Från det ena till det andra

Kategori: Allmänt

Då var vi inflyttade i ett "nytt" hus med ny adress. Huset ligger bara ca. 1 km från det "gamla". Flyttlasset gick i torsdags. Det var en solig, varm och härlig dag och vi firade flytten (jag och Rikard) med en sen enkel lunch och ett glas vitt vid poolen innan barnen kom hem från skolan. Det var vi verkligen värda som vi slitit och jobbat med flytten. Och slet, det gjorde vi, även om vi hade flyttbil med 5 (något slöa) flytt män som bar det stora. Ja, ja. Nu är det gjort!
Vårt "nya" hus som känns riktigt trevligt och bra. Här skall vi nog trivas vårt sista år
här i Sartoga, Kalifornien


Nu har vi en riktigt amerikansk postlåda också


Mycket blommpr överallt. Känns riktigt hemtrevligt


Och en 14 m lång pool :-)


Lukas tog ett eftermiddagsdopp då han kom hem efter skolan på fredagen
Iskallt var det tydligen :-)
Sara filmar


Sara och hennes kompis Sharon vågade sig inte i poolen men de
hejade på Lukas


Min fredagslunch vid poolkanten. Kände mig så hungrig vid tvåtiden
och kom på att jag glömt att äta frukost. Så jag unnande mig en
stund i solstolen med lunch

Fredag var fixar och uppackardag här hemma och söndagen ägnades till att städa i det gamla huset. Lördagen tillbringade jag och Rikard ute på golfbanan då vi deltog i ännu en pargolftävling.
F.v. Kerstin Lena och Monika
Lördag förmiddag ute på golfbanan. Pargolftävlingen har startat och här väntar vi
på att få slå ut. Damerna spelar i en boll och herrarna i bollen bakom. Man vet alltså
inte hur det går för sin medspelare. Mina första 9 hål gick ganska bra
(trots orangutangarmar) men sedan orkade jag inte riktigt med. Mina nio
sista hål gick inget vidare
När vi började närma oss slutet var vi alla lite trötta. Lena bjöd på ett gott skratt då
hon började gå iväg med flaggan från green (på väg till bilen)
Hela gänget på 19 hålet
Efter golfen bjöds det på tre rätters middag hemma hos Lena och Rolf.
Här är kvällens vackra värdinna, Lena
Bästa dam blev Kerstin som spelade som ett proffs. Hjärtligt grattis
Kerstin! Du var en värdig vinnare. Här med kvällens värd, Rolf
Bäste manlige spelare blev min make. Här strålar han som en sol.
Mycket stolt och glad Rikard (och jag var lika stolt över honom)
Det lyckliga "bästa paret" blev Kerstin och Steve. Bra jobbat!
Det blev utomhusfrukost på söndagen innan det bar iväg till vår gamla
adress för städning. Av någon anledning var vi trötta i både kropp och
knopp så det blev bara ett par timmars städning och resten "vila".
Städningen fortsatte idag måndag. Men nu är det klart. Yippey!
I söndags ställde vi om klockan här till sommartid. Nu är det bara åtta timmar emellan Sverige och Kalifornien
(fram till att ni i Sverige ställer om klockan)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: