swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Från väst till öst

Kategori: Allmänt

Oj, vad längesedan jag bloggade nu igen. Har faktiskt inte riktigt känt att jag har haft tid. Låter konstigt att säga så och får alltid lite dåligt samvete när jag säger att jag inte har tid (borde ju ha tid då jag är hemmefru). Visst kanske jag har tid men allting handlar om att prioritera och tydligen har jag prioriterat bort just bloggandet. Tänker ofta på mitt annorlunda liv just nu gentemot det livet vi levde innan vi flyttade. Vad man hann med mycket! Men så var man också rätt sliten emellanåt, speciellt Rikard som reser mycket i tjänsten till och från. Det livet vi lever just nu innebär så mycket mer livskvalité och mer tid för varandra i familjen. Njuter och inser att den här tiden är bergränsad så jag....... njuter lite till. Nu är det ju inte så att jag sitter och rullar tummarna, ligger på sofflocket, käkar praliner och petar navelludd. Tvärtom, har fullt upp nästan hela tiden. Just nu tar mina studier en hel del tid. Roligt men också frustrerande (det är så mycket mer jag vill göra)! Jag vill golfa MER, träna MER, ta tennislektioner, ut och springa MER, umgås med vänner MER, resa mer, göra fler utflykter, lbli en bättre kock och helt enkelt bli en vältränad tjej. Mycket jag vill och inte riktigt hinner med men, men....skall nog ta tag i både det ena och det andra, snart. Ni ser...det är nog i stort sett samma önskningar som alla andra har? Har bättre förutsättningar än många andra att hinna med mycket av det vilket jag också försöker göra. Tänk vad man skulle ångra sig annars!
Och vad har jag då gjort det senaste? Jo, det har blivit en del golf med tjejerna och golf träning med killarna. Vi har pysslat här hemma med att försöka komma i ordning (och det är nästan klart nu), tränat lite och pluggat en hel del. Studierna tar mycket tid. Det är roligt men itidskrävande!  Har tagit mig tid för några snabba luncher och fika med vänner emellanåt (man måste ju babbla av sig lite!) Vädret har varit ganska dåligt den senaste veckan. Vi har fått en hel del efterlängtat och välbehövligt regn men det har också varit dagar däremellan med strålande sol, tack och lov!
En dag när jag satt hemma och pluggade i regnet så klarnade det
plötsligt upp och det blev riktigt varmt. Skyndade mig att ta fram
närmaste solstol och pluggade sedan utomhus. Life is good
En annan dag när jag kom hem från en golfrunda så var det hela 24
grader. Passade på att doppa fötterna i poolen
Imorgon. onsdag bär det av från väst till öst då hela familjen åker på en lillsemester till Washington DC. Barnen får ta ledigt från skolan i några dagar eftersom vi blir borta tom. måndag. Kollar man på kartan så passerar vi en hel del delstater på vägen. Rätt faschinerande! Det skall bli fantastiskt kul att få upptäcka Washington DC också. Resan är dock inte bara en nöjesresa. Vi skall fixa nya pass till våra barn på svenska ambassaden. När vi fått barnens nya pass så kan vi beställa tid för visum på amerikanska ambassaden i Stockholm i sommar. Det sägs att det är svårt att få tid där på sommaren och vi känner att vi vill vara på den säkra sidan med den biten så vi hinner tillbaka "hem" hit med våra förnyade visum innan skolan börjar för barnen i augusti. Det blir lite extra oyssel och kostnader med att göra så här men vi får ju en lite lillsemester på köpet och får dessutom se Washington DC.
Pinfärska clementiner. Dessa fick jag av Lena som har clementinträd i
trädgården. Söta och ljuvligt goda
En av våra grannar kom och hälsade oss välkomna med nybakat.
Gulligt

Idag blir det pannbiff med lök, sås och kokt potatis. Gudomligt gott!

I skrivande stund så regnar det på tvären, blåser kraftigt och det känns otroligt grått och träkigt. Då passar det bra med en redig husmanskost middag, ett glas vin och lite eld i öppenspisen. Mysigt! Såna här dagar är vi inte så bortskämda med här i Kalifornien så det gäller att göra det bästa av dem = myyyys, packning och upladdniing inför lillsemestern. Imorgon har jag möte med min klass i några timmar och sedan bär det av. Tjohooo!
Hoppas på att hitta lite tid för blogg i Washington med dagar fulla av sightseeing och nöjen. Men, inser att tiden som blir över måste jag nog lägga på studierna? HHar en del inlämningsuppgifter i veckan som inte gör sig själv. Vi får se vad och hur det blir? Om inte annat så blir det en liten sammanfattning nör jag kommer hem.
Min fina son. Stolt över hans utveckling inom golfen. Way to go!
Todeloooooo♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: