swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Lazy weekend

Kategori: Allmänt



Packar, städar och mellan varven försöker vi att njuta lite och göra lite kul grejer. Hemma står det flyttkartonger ÖVERALLT och jag kommer på mig själv att dagligen leta efter något och sakna något som är nerpackat. Well, Well! Det går ändå. Nu är det bara några dagar kvar innan flytt.
I fredags spelade jag 9 hål golf golf med tjejerna och åt en smarrig lunch i solen med dem efteråt. Eftermiddagen bestod av lite tvättt, tvättvikning, stryk, kiropraktorbesök och lite packning. På kvällen blev det en SKÖN hemmakväll med HELA familjen, god middag med lite "rött" till.
Lördagen blev varm, solig och skön. Jag, Rikard och Lukas åkte och tränade golf i några timmar. Det var välbehövligt och kul. Sedan hem igen för mer städning och packning. Lukas hade golfträning på eftermidagen och mannen min fick äntligen "tummen ur" och åkte för att beställa och prova ut sina efterlängtade och nya golfklubbor. Lycklig som ett barn kom han hem igen med en nästan lika lycklig Lukas (det hade gått jätte bra på träningen). Frid och fröjd i familjen. Sara hade en kompis hemma hela kvällen och for ut på vift en stund. Slutet gott, allting gott denna lördag!

 

Goda oliver till tillugg under matlagningen- Kalamata och en italiensk sort. Yammie!

"färskpotatis" sallad

 

Gott Zinfandelvin

 

Grillade majskolvar

Grillad oxfilé, färskpotatis sallad och sparris. Gudomligt gott

 

Lördags dessert föll alla i smaken (även mig)

 

Fattar inte hur mycket packning det blir! Men, nu är det faktiskt inte mycket kvar. Härligt! Börjar se ljuset i tunneln och ser fram emot att flytta in i det andra huset. Det skall bli kul och känns som en "riktig kick"
så här sista året. Faktiskt först nu som det känns lite mer positivt, Yey!
Efter en stunds Skype med nära och kära på söndagsmorgonen i samband med frukosten packade vi utflykts väskan, bästa humöret, strandtillbehören och drog ner till Santa Cruz beach. Istället för en golfrunda som vi tänkt oss blev det sol och bad. Sara (vår prinsessa på ärten) var svårövertalad i morse och det slutade med en hetsig diskussion (där vi var världens knäppaste föräldrar enl. Sara) men nu är vi här. Har svårt att tro att vi är världens taskigaste föräldrar. Inte världens roligaste, men knäppaste, nopp! Men allvarligt talat. Vi är nog inte de enda taskiga "päronen"? Ibland är det tufft att vara förälder, men så är det ingen som sagt att det är lätt heller. Bara att göra det man tror på, vara taskig ibland och hoppas att det blir bra i slutändan?
Idag blev det nog ganska bra ändå. Saras pojkvän med familj har sommarhus (weekendhus) i knutarna (Capitola) så han kom hit och nu skall de två turtur duvorna äta lunch med Oss. Det blev inte så tokigt ändå tror jag men det skulle hon aldrig erkänna.;-)
Vi andra solar ned sanden mellan tårna, till havets brus och måsarnas skrik. Det är en underbar klarblå himmel och hela 27 grader. Nu är det dags för lunch i solen på en närliggande uteservering. Life is good, really....really good!

 

Oh, la...la vilken söndag (den 4:e mars). En lat dag på stranden i Santa Cruz, sol, vindstilla

och 27 grader. Man kan inte annat än njuta.......

 

Jag har parkerat mig på stranden

Killar som roar sig på stranden

Santa Cruz beach med beachvolley, salsa musik i bakgrunden och ett myller av folk.

♥ SÅ HÄRLIGT! ♥

Fler som roar sig och tittar på folk

Jag och Lukas i väntan på bord för lunch

Santa Cruz strand och pir i bakgrunden

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: