swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Goa stunder

Kategori: Allmänt

Igår var det ett himla spring här. Den ena killen avlöste den andra (hur låter det egentligen)? Först kom killen som skulle reparera kranen i tvättstugan, sedan trädgårdsmästaren (ingår i hyran) och sen poolskötaren (ingår också i hyran) och senare igen kom kranreparatören tillbaka. Jag stod i köket som en äkta amerikansk hemmafru i träningskläder och fixade en potatissallad som jag skulle ha med mig på en tjejlunch på torsdagen. Men, ingen av dessa killarna är några snyggingar som man alltid ser på tv och jag trippar omkring i tofflor istället för på höga klackar så vissa olikheter finns det allt.
På dagen var jag hem till Lena på knytkalas lunch tillsammans med några andra tjejer. Lyxigt! Kände mig nästan som en av fruarna i "Desperate housewifes", ha, ha...ha!
Efter en trevlig lunch var jag full av energi så eftermiddagen ägnades åt städning och kvällen ägnades åt en shoppingrunda. Vi behöver en microvågsugn och barnen ville köpa varsin tv att ha på sina rum. Vi kom hem utan micro men barnen köpte varsin stor tv (för sina egna pengar) så lyckan var stor här hemma i går kväll.

Poolskötaren har anlänt


I alla filmer är det ju alltid värsa snyggingarna som jobbar som
poolskötare. Men inte någon snygging hemma hos oss, inte


Min hemmagjorda potatis sallad blev riktigt god. Och lunchen
blev superb. Så himla gott och trevligt det blir med knytkalas
och trevliga vänner


Dagens ögonfröjd står hemma i köket.  Älskar vita och ljusrosa rosor



Dagens andra ögonfröjd är nyinköpt och den skall kvällens värdpar få.
Är de inte vackra?

Idag, fredag. Ljuvliga fredag. Även denna dag är gråmulen och just nu på eftermiddagen så regnar det ordentligt. Men vad gör väl det? Imorse tog jag en powerwalk tillsammans med tre vänner. Så uppfriskande! Det har inte blivit så mycket promenader eller annan träning heller för den delen nu när vi packat ner,  städat, flyttat och packat upp de senaste veckorna, men nu är det dags att bli lite aktiv igen. En timme senare åkte jag med en väninna till gymmet och åt sedan en välbehövlig lunch tillsammans med henne. Mätt och go åkte jag för att helghandla och därefter till kiropraktorn. Nu är det snart dags för att piffa tilll sig för att gå bort på middag till vänner. Sara och Lukas har andra planer så jag och Rikard får åka ensamma. Å, vilken mysig och härlig dag!
Trevlig helg allihopa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: