swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Positiv energi

Kategori: Allmänt

Just hemkommen från en morgon powerwalk i bergen, idag utan sällskap och i duggregn. Pressade mig själv i alla uppförsbackar och gjorde 5 kilometersrundan på exakt 43 minuter. Nu känner jag mig så där härligt mör i kroppen, nöjd med mig själv och full av energi. Ikväll bär det av till gymmet med maken. Vi har kommit igång bra med vår gemensamma gymträning förutom förra veckan då det inte blev mycket tränat av olika orsaker. "Men nu är jag back in track"! Tyvärr visar inte vågen de positiva siffror jag vill att den skall visa. Det går åt rätt håll men....... förfärligt sakta, tyvärr. Suck!
Den här veckan har varit lite grå hittills och det har även regnat lite till och från. Den mesta nederbörden har kommit under nätterna faktiskt så det är inte så blött ute. Skall det ändå regna så är det ju superbra om det råkar infalla på natten. Växtligheterna behöver verkligen lite väta. Förra veckan hade vi ett par dagar med 25 grader och sol, nu lite regn och nu till helgen skall det bli kring 22 grader och sol. Gissa om allting ute exploderar i knopp och blom. Vart man än tittar så ser man vita och rosa blommande träd. Det är så otroligt vackra! Den vackraste (enligt mig) är nog ändå Magnolian i olika storlekar med sina magnifika blommor. Men alla blommor och träd har sin tjusning och sin personliget, precis som vi människor :-). Och även vi behöver lite OMSORG, näring och tillförsel av vätska för att överleva och må bra. Denna veckan har jag känt mig lite slö, slapp och omotiverad så igår när en kompis ringde och frågade om jag ville hitta på något uppiggande kändes det så rätt. Oj, vad glad jag blev och vilken energikick! Vi tog en promenad och jag fick pratat av mig lite och sedan åkte jag hem med ny energi och ett gäng Grapefrukter och Clementiner från hennes trädgård. TACK för allt Sofia! På dagen hade jag sedan en inplanerad lunch med en annan kompis. Även denna lunchträff gav mig extra positiv energi ♥ Lycka är goda vänner ♥
Magnolia i blom


Sushilunch. Yammi


Mitt glada lunchsällskap Mia


Gåva bestående av nyskördade clementiner och grapefrukter. Lyx!


Ännu en gåva. Nu skall här vankas marmelad av våra citrusfrukter i
trädgården


Dagens lyx! Nypressad grapefruktjuice (med 2 clementiner i) Det är något
med det här syrliga som verkligen attraherar mina smaklökar. Mums!

Igår kväll lagade jag en jättegod asiatisk biffgryta. Supergod till bara sallad, nudlar eller Jasminris. Marinerade biffen i soja, thai fish sauce, koriander, massa ingefära och chili och sedan stekte jag dessa tillsammans med sockerärtor, broccoli slaw (fina strimlor av morötter och broccoli) purjölök och rödlök, svamp och ännu mera färskriven ingefära. Allting toppades sedan med färsk koriander. Jättegott!




Svårt att ta matbilder så de kommer till sin fördel men här är min biffsallad.
De övriga familjemedlemmarna ville ha Jasmineris till

Kommentarer


Kommentera inlägget här: