swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Lugnt men lite tungt som gräsänka

Kategori: Allmänt

De soliga och varma dagarna fortsätter men nu är det lite mer lagom varmt kring 22-25 grader. Väldigt lagom och det är så härligt!
Fenomenet kvarstår - dagarna bara svischar förbi och jag hinner inte riktigt med ibland. Jag hinner inte riktigt göra allt det jag vill i alla fall. Men ännu en skön helg har passerat med sol, pool, golf och promenader. Börjar nästan låta tjatigt men det är så ljuvligt!
Poolen används ganska flitigt, speciellt på helegerna. Lukas "in action"
Jag poserar vid ett läckert träd som vi passerade under lördagens
bergspromenad. Ingen aning om vad det är för sort men visst är
det läckert
På väg ut på söndagens powerwalk, innan vår golfrunda

I fredags tog jag och Rikard en promenad på kvällskvisten då det var en underbart härlig kväll. Så himla härligt att gå ut och gå på kvällen då det är något svalare och oj, vad härligt det är att bara ta en dusch sedan och krypa till sängs med gott samvete. Vi har sannerligen inte varit några flitiga kvällspromenerare men förhoppningsvis blir vi det fortsättningsvis, i allafall när det är långa, ljusa och sköna kvällar.
På lördagen startade vi med en powerwalk i bergen. Härligt som vanligt men nästan för varmt för powerwalk. Nästa gång får vi gå tidigare.
På dagen var vi tvugna att ge oss ut på en liten turboshoppingrunda då vi fått en inköpslista av Rikards syskon och dessutom behövde vi köpa lite presenter. Rikard skulle åka hem till Sverige på söndagen så det var en del som skulle fixas så han kunde ta med sig. Sagt och gjort. När man går med Rikard och handlar så går det fort och speciellt om man vet vad man skall ha. Vi hann med mycket under några timmar och jag lyckades hitta några fina plagg till mig själv också i farten. Var så glad när jag kom hem och provade och det kändes som det var toppenköp. Tjoho! Sedan bar det iväg för att spela en 18 hålsrunda på Cinnabar golfclub med Lukas och Rikard. Vi hade en riktig toppendag både med promenaden, shoppingen men framförallt på golfbanan. Alla tre spelade ganska bra, vädret var mer än underbart och vi njöt av alla de vackra vyer som banans omgivning bjuder på. Väl hemma igen blev grillat det mys med barnen och vi gick ut och åt på "Red Robin". Det är ett enkelt ställe med lite av varje på menyn men framförallt har de jättegoda burgare och (tyvärr) himmelska fries som (också tyvärr) är "bottomless". De fyller alltså på så länge man vill. Jag hade tänkt att avstå helt från dessa men tyvärr föll även jag för frestelsen. Trevlig familjerestaurang med god mat (gäller bara att undvika värsta barnfamiljstiderna mellan 17-20 för då är ljudvolymen nästan outhärdlig). Vi har nog blivit lite bekväma nu då våra barn blivit större? Var sak har sin tid!
Lukas tar varenda chans att köra golfbil och ser fram emot till han
får börja övningsköra på "riktigt"


Vackert, vackert...så vackert



Söndagmorgon var lugn och vi hann med att skypa lite med våra kompisar som snart kommer hit och hälsar på. Därefter blev det en powerwalk med maken igen innan han var tvungen att ta tag i packning inför tjänsteresan till Sverige. Vi hann med en liten stund vi poolen och en hastig gemensam (lite tidigt) grillmiddag innan Rikard gav sig av vid 4 snåret. Tomt, blev det! Det är alltid så tomt när han åker och man vet att man har en tid framför sig som gräsänka. Jag gick ut och sprang en runda och sedan blev det lite plugg innan John blund kom.
Veckan har bestått av nästan bara plugg från morgon till kväll.
I måndags hade vi tillfälle att se Solar Eclips, Solförmörkelse.  Solförmörkelse inträffar då månen passerar mellan jorden och solen, och dessa ligger i en rät linje. Solen är cirka 400 gånger större än månen men ligger 400 gånger längre bort vilket gör att de två himlakropparna är nästan identiskt stora sett från jorden.
Den typ av solförmörkelse som de flesta människor har chansen att se, är den "partiella". Månen täcker då en del av solen, och lämnar kvar en lysande del med en form som ibland kan tyckas likna en månskära (likheten är dock inte så stor när endast en mindre del av solskivan är täckt). Försökte ta kort men det blev inget bra. Men, man ser faktiskt litegrann, eller hur?
I tisdags smet jag iväg och lunchade med en kompis för att rensa hjärnan en stund och på kvällen tog jag en springtur. Det skulle jag inte gjort! Kände mig lite slö redan innan men tänkte att "nu får jag rycka upp mig" så jag övertalade Lukas att följa med som "draghjälp". Han var snäll och hängde med på cykel men höll sig långt ifrån mig (någon kunde ju se att han var ute med mamsen) Pinsaaaaamt! Trots detta så var det en mycket tung runda och benen var som betongklumpar. Väl hemma kände jag att jag hade ont i halsen och på kvällen blev det bra mycket värre. Man skall lyssna på sin kropp! Att man aldrig lär sig, suck! Idag har jag känt mig riktigt hängig och bestämde mig för att verkligen ta det lugnt. Har försökt att beta av en del gällande skolarbetet med min studiekollega, Erica i Chicago. Tack och lov för att jag haft tur att få en sådan trevlig studiekompis, det gör att allting går mycket lättare!
I går var Rikard i Göteborg och fick tillfälle att träffa föräldrar och syskon en snabbis på kvällen och idag är han i Stockholm och har haft tillfälle att träffa min syster med familj och faktiskt också min mamma och pappa som råkar vara på beök i Sthlm just nu. Full pott! Rikard fick också tillfälle att "snuffa" bebis. Å, vad avis jag är! Längtar efter mina nära och kära!
Glad Rikard med min syster dotter. Han ser mäkta stolt ut (med all rätt)
Det är inte varje dag man får en liten guldklimp i famnen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: