swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Funny days

Kategori: Allmänt

Veckorna går så fort. Ännu en kort sammanfattning om den senaste veckan. Förra torsdagen hade jag tjejmiddag här hemma. Vi blev 14 tjejer och hade en härlig kväll med god mat och dryck och härligt tjejsnack. Kvällen gick dock alldeles för fort och det var ju en vanlig "jobbardag" nästa dag att ha i åtanke (både för oss hemmafruar men även för de två i gänget som faktiskt arbetar på "riktigt"), så vi avrundade i hyfsad tid.
Allting förberett för lite mingel. Bubbel och Juice på kylning
Dukat ute i kvällssolen. Men vid 21 tiden blev det kyligt så dessert
intogs inomhus
14 svenska, glada och söta tjejer. Mina fina vänner


F. v. Leila, Kerstin och Monika


Eva, jag och Jessica



Carina och Annelie


Eva, Mia, Carina och Gabriella


Annika och Anna



Mingelbild. De 2 som ser allra gladast ut är de som anslöt sent.
Helena längst bort till vänster och långa Kristine :) tror de var glada
att de hann komma innan solen gick ner


Två glada tjejer (Helena och Annika) vid buffén full av god mat
Mums!
Tack alla tjejer för allt ni bidrog med i matväg men framför allt för ert sällskap, som förgyllde en helt vanlig torsdagkväll!

På lördagen var jag och Rikard ute och gick tur och retur till grann samhället, Los gatos. Det var en riktigt varm morgon som krävde ett stopp i down town LG med mycket vätska och en välbehövlig frukost innan vi orkade fortsätta hem igen. Mysigt med en utomhus frukost på restaurang en härlig helgmorgon. Det blev totalt 1,5 mils promenad så vi kände oss nöjda och lade oss för att njuta av sol och pool då vi kom hem. Det var dock så varmt så vi  blev ganska less på det med, efter en stund. Därför bestämde vi oss för att åka iväg för att delta i ett event som var här i down town Saratoga, "Saratoga winestrolling" på eftermiddagen. Det var riktigt kul. Man betalade en summa, fick ett vinglas och sedan gick man runt och provade vin på tillfälligt uppställda små "winerys". Det var totalt 27 stycken (men vi hann kanske med hälften). Man gick helt enkelt omkring från det ena stället till det andra, provsmakade och åt lite tilltugg som de olika vingårdarna bjöd på. Det var extra kul då det var många lite mindre och okända "winerys" som man bara kan besöka genom att beställla tid. Vi "nappade" på ett par som vi lagt på minnet och säkert kommer att ordna ett besök på framöver? Alla affärerna hade lite erbjudande och tävlingar och på en del ställen hade man levande musik. Helt otroligt mysigt ordnat. Längtar redan till nästa gång som är i september. På kvällen träffade vi goda vänner i centrum (familjen Johansson) och åt gemensam middag på den mysiga italienska restaurangen, Bella Saratoga. Vilken fantastisk dag!
På måndagen ringde de från ett "Preston Wynn" spa, här i Saratoga och sa att jag var den som vunnit i deras lotteri på winestrollingen). Hurra! Jag vann en 45 minuters massage som jag åkte och "löste in" redan på tisdagen. Helt underbart men beroendeframkallande. Så ljuvligt, lyxigt och skönt! Oh, la, la....vad jag mådde bra!


Suddig bild. Tror minsann att alla de som jobbade för de
olika vingårdarna, pimplade lite de med. Eller förresten,
jag tror inte, jag vet...bara trevligt

På söndag var det morsdag här i USA. Jag blev ordentligt uppvaktad med frukostbricka på sängen, ballong, blommor och en mycket fin present. Gulliga, älskade familj, tack! På dagen hade jag en önskan om att göra en utflykt till havet men vädret vid kusten såg lite grått ut så vi åkte till ett fint utomhus shoppingcenter, Standford shoppingcenter och åt lunch samt flanerade omkring. Det är riktigt fint där så vi hade en mysig eftermiddag tillsammans. Mamma nöjd = alla nöjda. :)

Annars har det  varit en helt vanlig vecka fram till idag, torsdag. Jag är just hemkommen från en mycket trevlig lunch. Idag hade vi ordnat en överrasknings pic-nic för två av de svenska tjejerna (Leila och Eva) som flyttar hem i sommar. Alla vi tjejer (9 st) bidrog med lite mat och Eva och Leila blev hämtade till platsen där vi stod och tog emot dem. Vädret var toppen och fåglarna kvittrade där vi höll till på den underbara vingården, Savannah - Chanelle med dess vackra omgivning. Vilken dag! Känns faktiskt helt overkligt!

 

Fv. Carina, Eva,Linda, Mia, Annelie, jag, Sofia, Anna med Leila sittandes längst fram

 

Dukat för oss

En del av omgivningen

Gott kallt Rosévin från vingården

 

Sofia som varit och köpt lite vin nere på vingården

Vår fantastiska buffé som vi ordnat med gemensamma krafter. Mums!

En fantastisk dessertbuffé. En dröm för effterrättsälskare

Bak f. v. Sofia och Merethe

Fram f. v. Mia, Anna (som arrangerat allt) och Carina

F.v. Leila, Anna, Eva och Sofia

F.v. Linda, Anna, Merethe och Louise

F. v. Linda, Anna, Eva och Merethe

Carina och Mia

Annelie, Leila och Eva

Louise, Sofia och Anna

Linda, jag och Merethe

Carina och Mia


Jag och Carina njöt av att åka nercabbat en sådan här härlig dag

Vardagslyx

What a week!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: