swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Just Love....

Kategori: Allmänt

I just love golf! Ja, jag bara älskar att spela golf. Att spela golf ger mig verkligen en energikick och det gör mig så himla glad. Ni som läser min blogg har nog redan förstått att jag är en golfälskare och så är det verkligen. 
Nu är det ju så att min vardag som hemmafru boende, här i Kalifornien gör att jag har fler tillfällen att spela än när jag bodde i Sverige (som har en kort säsong) samt att jobbade heltid, vilket inte ger många tillfällen till spel med hus, trädgård och familj samt det hiskligt dåliga vädret i Sverige. Därför tar jag verkligen alla chanser att hinna spela nu, försöka bli bättre och njuta av det fina vädret som tillåter spel året runt. Jag känner mig så privilegierad som har förmånen att få spela med alla mina fina vänner som jag träffat här borta. Vilken lycka! Att spela golf med trevliga människor ger en verkligen en kick. Inte nog med att man är ute i naturen, rör på sig (då en normal 18 håls bana är ca. 1 mil att gå runt) och att dessutom få tillfälle att gå och småprata om "ditten och datten" (under spelets gång, under väntan på att få slå ut) samt före men framförallt efter golfen, är så otroligt trevligt. Njuter självklart lika mycket då jag får tillfällen att spela med familjen. Ofta träffar man också många andra trevliga människor som man får tillfälle att spela med. Golf är ett jätte bra sätt att umgås, vara ute i naturen, att röra på sig och sist men inte minst är det så stimulerande att spela då man tävlar mot sig själv, man vill helt enkelt bara bli bättre hela tiden och man vill bara spela mer! När det går dåligt så blir man så frustrerad för man vet att man kan bättre och då vill man bara ut snart igen, just för att bevisa för sig själv att man kan bättre. När man spelar bra så blir man alldeles "rusig" av lycka då man fått bekräftelse på att man blivit bättre och att allt slit lönat sig, så man vill bara spela mer! Psykologisk, rolig och helt enkelt en beroende framkallande sport! Ni som inte provat, gör det! 
 
 
 Glad golfare på driving rangen i  tisdags eftermiddag
Spelade inget vidare på tisdagens golfrunda så det var lika bra att 
åka och träna på eftermiddagen. Tog med mig Lukas och så körde
vi golfträning ett par timmar i ett underbart väder
 
Nu skall jag köra mina kära ungdomar till skolan (i skrivande sund är kl. halv 9 på morgonen). De har haft sovmorgon idag och börjar 8.50. Så skönt! Sovmorgon för "mamma" också. Onsdagar är en skön dag. Därefter skall jag träffa några vänner och ta en powerwalk i bergen. Det är en solig morgon och det lovas 22 grader idag. Vid lunchtid skall jag sedan träffa två vänner igen och spela en 18 håls runda golf. Å, vad jag ser fram emot det. Skriver mer i kväll! 
 
De vita byggnaderna i mitten på bilden är skolan där barnen går, Saratoga high school
En bild efter vägen under morgonens powerwalk i bergen.
En skön, vacker, frisk och härligt vacker morgon
 
 
Upphör aldrig att förundras över denna underbart vackra miljö. Balsam för själen
 
 
Och från den ena vackra miljön i bergen till en annan, Deep cliff golf course, där vi spelade idag.
 
Aaaaaah! Ännu en trevlig runda i trevligt sällskap,  i en underbar miljö och kanonväder
 
Idag var det bara jag och Katarina men vi fick sällskap av ett trevligt äldre par. Vilken dag och vilken runda. Katarina hade 44 poäng och jag  37 poäng. Även om vi kom in sent på eftermiddagen så var det värt att fira i eftermiddagssolen. Vi fick även ett annat glädjande besked under rundan så vi hade dubbla anledningar att fira :)
 
Varsin "kall" i eftermiddagssolen. Oj så gott men "hua" så onyttigt
 
I tisdags efter en 18 hålsrunda (jo, jag spelade då med) så stannade vi till på en affär som heter "World Market". Där har de lite smått och gott i en salig blandning och med en skön mix. Vi hittade lite godsaker och lite "bra att ha saker". Det är egentligen inte mycket man behöver vara utan när man bor här i "långtbortistan" men det krävs lite vetskap om var man kan hitta sakerna. Vi åkte i alla fall hem med svenska pepparkakor och lite annat gott. Vardagslycka! 
 
"Mullingspice" skall provas till att göra göra glögg. Enligt tips skall det vara gott i gott, gott
 
Nu känner jag mig rätt mosig efter dagens dos av motion och frisk luft. Det får bli en stund i tv soffan och "Berg flyttar in" på "tv4play". Fantastiskt att även vi här borta kan titta på den samma dag. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: