swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Oj, oj, oj

Kategori: Allmänt

Oj, oj, oj vad tiden springer iväg och det blir långt mellan inläggen på min blogg. Tyvärr så har jag inte alltid riktigt ork att blogga, eller rättare sagt så kanske jag inte har varken tid, ork eller inspiration. För min del känns det som om jag måste vara inspirerad då jag skall skriva ett inlägg och det vill ju till att hitta en tid på dygnet då man faktiskt har tid, ork, lust och inspiration. Så, när jag tänker efter så kanske det inte är så konstigt om det blir en paus i skrivandet emellanåt? Det får ni stå ut med! 
 
Ryggskottet jag hade, varade i ca. två veckor men nu är det borta. Hurra! Förra fredagen var jag nästan bra och åkte för att spela 9 hål golf med tjejerna. Det gick bra under golfrundan men straffade sig efteråt då jag fick kramper i ryggen när vi satt och njöt av lunch och en "kall" i solen. Aj, vad ont jag fick igen. Ett steg fram och två tillbaka.
 
 
Men, det gick faktiskt över under natten (som tur var) för på lördagen när vi vaknade var det ännu en fantastisk dag med sol och värme. Vi tog en morgonpromenad och sedan åkte jag och Rikard upp till till vingården där vi är medlemmar, Pichetti winery. Vi åkte dit då vi skulle köpa ett fint vin att ge bort i present eftersom vi skulle på kalas på kvällen. Det var en solig, varm och härlig lördag så vi köpte med oss mackor som vi festade på till lunch i solen med ett glas gott vin till. Vilken lyx! 
 
Vacker helgmorgon med en kopp kaffe utomhus
 
Vårt favorit winery
Winetasting hör till
Alltid lika mysigt där uppe och denna dag var det en trubadur som
spelade också. Jättetrevligt! 
 
Medhavda mackor till lunch i solskenet ihop med att glas Zinfandel
 
 
Förra söndagen blev en njutbar dag, hemma med barnen, frukost på "Pancake house", långpromenad, en stund i solstolen, grillmiddag och filmkväll i soffan. Lovely Sunday! 
 
Min goda omelett med spenat, fetaost och lök
 
Chocolate chip pancakes
Blueberry pancakes
Klassiska amerikanska pannkakor 
 
I början på veckan hade vi ett par dagar med 30 graders värme. Det var rekordvarmt längs kusterna. Jag bestämde mig för att göra ett avbrott i studierna, ta med mig några vänner och åka för att njuta av sol och hav. Sagt och gjort. Vi var fyra stycken som packade in oss i en bil och drog ner till Santa Cruz och havet. Helt fantastiskt! 
 
Katarina, Mattias och Carina
 
Santa Cruz marina
 
Gissa om det var gott med en "kall" och lunch i skuggan efter en lång promenad längs havet
 
 
Sea Bright Beach, Santa Cruz
 
Mattias njuter av utsikten, solen, havet och dagen
 
Vilken härlig dag. 3 hemmafruar och en hemmaman som njöt av sol, promenad, strand, god lunch med
en kall och havet. Oj, vad vi kände oss privilegierade som kunde ta vara på dagen
 
 
Oh, la, la 
 
Oh yes, vi njuter och har kul
 
Vi hade det så bra så vi hann faktiskt sitta och ta igen oss en stund också. Alla
utom Mattias som var tvungen att åka för att hämta sin små barn på dagis och skola
 
Efter en sådan dag så var det dags för att göra lite nytta igen. Plugg, plugg och plugg! Men nu har jag skickat in sluttentan och kan inte göra så mycket mer. Återstår att se hur det gick? 
 
Torsdagen blev grå, mulen, kylig och regnig. Men det kändes skönt då jag ligger efter med en hel del här hemma. Det blev en bra inomhusdag för städning, tvätt, veckohandling och andra "måste göra saker". 
 
 
Igår fredag vaknade vi upp till en blöt morgon då det regnat en del under natten. Det var kyligt med bara några grader men solen sken så det blev en golfrunda med Katarina och sedan fick vi sällskap av Per på 7:e hålet.
Jättehärlig runda med trevligt sällskap och bra golfsspel.
 
Mina härliga golfkompisar för dagen, Per och Katarina
 
Mysig fredagsfika på Starbucks efter en härlig golfrunda. Se så glada Katarina och
Per är. Är det månne sällskapet, go fikat eller den trevliga golfrundan som gör
dem så lyckliga? Tror på kombinationen. Sämre kan man ha det en fredag! :D)
En härlig dag! Tack för sällskapet och fika stunden, Per! 
 
Vet inte om det var mina nya klubbor eller sällskapet som inverkade på mitt spel men bra gick det. Kanske både och? Slutade rundan med 38 poäng = lycklig! Dessutom insisterade Per på att få bjuda på en fika på Starbucks efter rundan. Härligt gott och trevligt! 
 
Fredagen avrundades med en spontan middagsinbjudan hos goda vänner och  därefter High School football på Saratoga High School. Det var en kylig kväll med endast 8 grader så vi klädde oss med yllestrumpor, täckväst, handskar och sköna skor. Från det ena till det andra men mer normalt novemberväder här i Kalifornien. 
What a friday!  
 
Cheerleaders som fått sällskap av ett gäng bar bröstade killar :) 
Tyvärr förlorade Saratoga mot Los Gatos :( trots hejaramsor och en stor hejande publik
 
 
 
Lördagen har börjat så skönt med sovmorgon och en lång frulle. Helgen blir lugn och vi har inga direkta planer. Underbart att ta dagarna som de kommer. Kanske hinner jag bläddra lite i tidningen jag köpt? 
 
 
Todeloooo. Önskar er alla en underbar helg! 
 
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: