swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Upp och ner

Kategori: Allmänt

Oj, vad tiden flyger iväg. Började med att skriva ett inlägg förra helgen men var tvungen att avsluta på grund av tidsbrist. Fortsätter där jag slutade.
 
Torsdag förra veckan. Då var jag ute på tjejträff med Sweagänget från "South bay". Vi träffades på en vinbar på "fina gatan, Santana Row". Gissa  om ljudnivån blev hög med ett gäng glada tjejer.
 
Mycket trevlig "SWEA" tjejkväll
 
Gott vin och goda tilllbehör serverades på vinbaren "Vintage"
 
Sedan var vi några som fortsatte vidare....och satte oss utomhus för att njuta av
kvällen med ytterligare en ostbricka
Fv. Katarina, jag, Carina och Mia
 
Carina, Mia och Ulrika
 
Katarina och jag
 
TREVLIGT hade vi det....i den ljumma oktoberkvällen.
 
På fredag blev det ännu en trevlig dag och kväll. Först en del plugg (med betongkeps) under förmiddagen men jag belönades med en härlig lunch i solen i Los Gatos och därefter provade jag ut nya golfklubbor och beställde ett set. Måste ha varit snäll eller var jag kanske bara riktigt värd dem? En ljuvligt solig och varm dag.
Efter en snabb, enkel och tidig middag hemma fortsatte myset uppe på Savannah-Chanelle winery. Det var sista helgen då de hade levande musik däruppe och kvällen var skön, så det vara bara att passa på, åka dit och njuta. Trevligt sällskap, skön musik, gott småpock och gott vin. Vilken härlig kväll! 
 
En skaldjurs risotto till lunch i solen en fredag. 
Sämre kan man ha det
 
Sol, värme, bord utomhus, trevligt sällskap, en "kall och god lunch
en fredag. Nästan så man vill stoppa klockan
 
Levande musik och många är uppe och dansar. Svårt att se på
bilden dock
 
Vi avslutade också kvällen med att "rocka loss" till musiken. Det kanske jag inte skulle ha gjort? På lördag morgon vaknade jag med ryggskott. Var det den lite kyligare kvällen i kombination med dans som satte sina spår? Vad vet jag? Ont hade jag i alla fall. Vi fullföljde dock dagens program och åkte till stranden (jag och Rikard). Det var molnigt då vi kom dit så vi tog en lång promenad längs stranden och havet.Ljuvligt! Ont hade jag, men det skall ju vara bra att röra på sig med ryggskott så jag kämpade på. Gissa om det var skönt att sätt sig i solen sedan. Vi hade med oss varsin "kall" och mackor så där satt vi och njöt på "första parkett" vid havet. Solen, havet, sand mellan tårna, vågornas brus och trevligt sällskap. Å, vilken energikick! Det var en välbehövlig uppladdning inför söndagen som var en pluggdag.
 
New Brighton State beach, Capitola
 
Så här såg det ut när vi åkte hem på eftermiddagen
Mmmmmm. Life is good
 
Veckan blev fortsättnings vis smärtsam. Söndag - tisdag kändes ryggskottet som mest och värst. OMG, vad ont jag hade! Och oj, vad man är lycklig när man är frisk och kry! Liten, ynklig och ledsen kände jag mig. Och mycket hade jag att göra. Jag var tvungen att försöka plugga mycket ändå då jag hade en inlämning i skolan på onsdag. Voine, voine. Pluggade liggandes, ståendes, sittandes och inget kändes bra. Om det ändå bara handlat om att läsa men det skulle ju skrivas också.....Nu känns det mycket, mycket .....mycket bättre. Underbart!
 
I veckan var det uttagning till CCS i golf för Sara. Tyvärr gick inte laget, Saratoga golf girl vidare och inte heller Sara som individuell spelare. De var helt enkelt inte lika bra som förra året, de andra lagen och spelarna var bättre eller så var det inte deras dag? ALLA i deras lag hade en dålig dag och spelade dåligt. Tråkigt men så är det. 
 
Hon är i alla fall vår "golf Queen"
 
Mina bag och mina nya klubbor. Nu måste jag bara bli bra i ryggen 
för jag längtar att gå ut och spela
 
 
Idag, lördag har vi vaknat upp till en kanondag. Solens skiner och det är alldeles ljuvligt ute. Det lovas 25 grader hela helgen. Är det verkligen den 27 oktober idag? Ikväll skall vli på en STOR Hallowenfest. vi blir kring 70 personer. Scary! Booooooo...moaha....ha...ha! 
 
Nästa vecka blir det mycket, mycket och mycket plugg. Jag har sluttenta som skall vara inlämnad den 6 november så det är bara att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och plugga.
Men först är det fokus på att njuta av helgen, det fina vädret, förbereda oss inför kvällens fest och bara ha det bra! 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: