swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Hurra x flera

Kategori: Allmänt

Hurra, för jättefint väder just nu, hurra för tjejer vi firat idag (som fyllt år tidigare) och hurra, för att jag lämnat in min andra rapport idag (befriande men inte riktigt nöjd med insatsen), hurra för att det är fredag i morgon och hurra för att det snart är helg! Skulle nog kunna fortsätta hurra lite till för många små ting men det blir lite tjatigt.

Kanske lite tjatigt med väderprognoser. Men, kan inte låta bli att dela med mig av lite värme. Kan man inte göra det på riktigt så får jag skicka lite på detta vis till alla som vill ha och behöver lite soliga, varma omtankar (och ni som tycker det är jobbigt får blunda NU och scrolla neråt en bit)!

 
Kan ibland inte låta bli att förundras över hur mycket jag njuter av vädret och vissa dagar får man nästan nypa sig lite i armen för att förstå att man bor här i det vackra klimatet just nu, att jag har tillfälle och får lov att njuta. Ännu mer overkligt känns det nästan att man "snart" skall flytta hem till gråmulna, regniga och kalla Svedala. Hmmm...förtränger det just nu och fortsätter njuta. Roligare så, eller hur?

Vi har i alla fall så fantastiskt fint väder så här sista veckan i september och det var extra kul idag då vi hade en födelsedags pic-nic på Savannah-Chanelle winery. Vi var 10 pigga, glada och stolta "housewifes" som levde loppan och hade det bra mitt på en alldeles vanlig torsdag, lunchtid i solen. Jo, men...sämre kan man ha det!

Den enda "smolken i bägaren" idag var att jag fick ett getingstick mitt mellan "bröna" (som det heter så fint på göteborgska). :) AJ! Gör väl ont överallt och är väl aldrig trevligt men där av alla ställen. Why?

Dessa två bilder talar för sig själv
  
Fina flickor, fina blommor och fina vinrankor = underbar plats och dag
 Linda och Mia firades traditionsenligt då de fyllt år
 
Underbar gourmé buffé i det fria
 
Ett gäng "housewife's"
Fv. Katarina, Mia, Linda, Annelie, Linnea, Mia, Jessica, Kristine och Carina.
Den lilla svarta sötnosen heter Ginza
 
 Och jag var också med :)
 
I morgon är det fredag, ljuvliga fredag! Önskar er alla en ljuvlig fredag (var ni än befinner er).
Carpe diem! 
 
Todelooooo...
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: