swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Oh, yes!

Kategori: Allmänt

Oh, yes, lördag. Så härligt att kunna sova ut (även om min klocka ringde som vanligt vid 06.00, av misstag) men så skön känsla att kunna stänga av, vända på rumpan och somna om eller åtminstone ligga och slumra. Min käre make kom in med en kopp ny bryggt kaffe kl. 8. (jag är bortskämd med det). I många år har min man kommit in med en kopp kaffe till mig på morgonen. Alltid på helgerna, men numera öven på vardagarna. För mig är det lyx som jag verkligen uppskattar. Å, andra sidan blir min make bortskämd med frukost nästan varje morgon (fast inte på sängen). 

Idag var vi på väg till stranden för att njuta av den värme sol som lovas idag (och i morgon lovas ännu varmare, 30-35 grader) men det ser så dimmigt ut på webbkamerorna längs kusten så vi bestämde oss för att stanna hemma och njuta på hemmaplan istället. Skönt beslut och ja, jag vet, det är ett i-landsproblem och en otrolig lyx att behöva välja mellan att tillbringa några timmar vid stranden eller poolen en lördag.
Rikard var inte sen att gå ut för att njuta av morgonsol och kolibrier som flyger omkring. Ljuvligt!
 
En stilla lördag morgon i Saratoga. Än så länge är det bara 16 grader men solen värmer
gott. Det lovas dock 28 grader idag

Jag har börjat lördag morgonen med att betala lite räkningar, koka sockervatten (mat) till våra kära kolibrier, 
lagt kycklinglårfileér i yoghurtmarinad, chattat med min kära vän Tina (som bodde här fram t.o.m. förra sommaren). Så kul att "pratas" vid. Saknar dig här Tina!  Och Rikard har precis pratat med nära och kära. Vi fick frågan om det var ok med besök över jul och nyår ? Oh, yes. Så roligt! De är hjärtans välkomna. Barnen som helst av allt vill vara hemma på jullovet blev överlyckliga över att få besök och att vi mest troligt skall vara hemma största delen av jullovet. Så roligt och mysigt det skall bli med sällskap och jul på hemmaplan och eventuellt en liten avstickare?
 
Sara skall snart  iväg och titta på Jacob när han har hockeymatch på Sharks träningsarena i San Jose och i kväll skall hon på på 17 års kalas för en av Jacobs kompisar på ett bowlingställe. Lukas har startat dagen med att avverka lite läxor (stackarn! Han har en hel del att göra med svenska kursen på distans + andra läxor) och i morgon har han inte tid då skall han anordna ett surprise party för en av sina kompisar som fyllde år igår. 
 
Jag skall iväg och handla nya löparskor, lite blommor och njuta av sol, pool och en härlig lat lördag på hemmaplan. 
 
 
Önskar er alla en skön lördag! 
 
Todeloooooo
 
Åsa
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: