swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Nu får det vara nog

Kategori: Allmänt

Usch och fy vilken seg förkylning vi har åkt på. Nu tycker jag att det får räcka! Känner mig deppig över att inte orka med något. Försöker se det positivt och tänka att det kunde varit värre men det är svårt. Sara är nästan frisk men fortfarande ovanligt trött, Lukas är än så länge frisk (hoppas, hoppas han klarar sig från detta) men jag och Rikard är fortfarande långt ifrån friska. Vi rosslar, hostar och är ovanligt trötta. Jag har dessutom ont i öronen, luftrören och är jättetäppt i näsan. Det är väl bara att försöka härda ut och vila. Tråkigt och segt men välbehövligt! 
 
I lördags var jag och Rikard ute och spelade golf med goda vänner. Jag kände mig hyfsat bra och ville så gärna spela. Känns ju inte som golf är så betungande och en mils promenad och frisk luft kan väl inte vara så farligt, kände vi. Det var en iskall morgon och hela banan var täckt i vintervit skrud, så vi fick snällt vänta ca. 1 timme innan vi tilläts att gå ut och spela (de vill inte släppa ut spelare på frusna greener då de kan bli förstörda). Under våra tre år här i Kalifornien har det aldrig varit en vinter med så här kalla nätter, så här ofta som det varit i år. Spelet gick toppen för min del så jag kände mig så himla glad men det tog på krafterna och jag fick ett litet bakslag i förkylningen som toppades med en migränattack på kvällen. Söndagen blev därför väldigt lugn. En snabb shoppingrunda med Sara och sedan liggläge resten av dagen. Förflyttade mig mellan soffa, solstol och säng. Idag, måndag känns det tyvärr inte mycket bättre men nu är jag så trött på att känna mig orkeslös så jag skall försöka orka med en liten promenad i solen. Sol och D vitaminer kan ju aldrig bli fel. Tror helt säkert att det påskyndar läkningsproocessen. 
 
Iskall lördag morgon och hela golfbanan var vit. Vackert
 
Firar att jag spelat så bra. Å, vilken härlig känsla! 
 
 
Från det ena till det andra. Frost på natt och morgon
men solen värmer gott några timmar senare.
En stund i solstolen på eftermiddagen är aldrig fel
'
Och nu ser det ju ut att bli en fantastisk vecka. 
Hurra! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: