swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Vårkänslor

Kategori: Allmänt

Nu är det verkligen dags att öka tempot på träningen och att leva ännu mer nyttigt. Januari har varit lite av en mjukstarts månad men nästa vecka är det dags att lägga i en högre växel och strama åt kaloriintaget. Oj, vad det är lätt att sväva ut! Det känns som om detoxkuren gav motsatt effekt och istället för att börja äte mindre och nyttigare (då man ändå var ett par kilo lättare) så blev det lite mer man skulle "unna sig" när man fick äta igen. Dessutom har jag åkt på någon liten förkylning den här veckan så träning har jag varit försiktig med och som grädde på moset så blir det alltid lite slarvigare mat när Rikard är bortrest. Usch! Jag får ta tag i det där igen på måndag. Sagt och hört den förut? 
 
Träning har det som sagt blivit ont om den här veckan men jag har i alla fall spelat lte golf i den underbara Kaliforniensolen. VÅRKÄNSLOR. I torsdags och fredags var det riktigt varmt med en het sol, dock endast 20 grader men det kändes, som vanligt bra mycket varmare än så. Solen värmer så gott. Oh, la, la! 
 
Idag är det lördag och det skall bli ännu en fin dag. Jag och Lukas skall åka iväg och spela golf. Lukas behöver träna för nästa vecka är det "try outs" till skolans golflag och sen när vi kommer hem i eftermiddag så är förhoppningsvis maken hemkommen? Vi längtar! Men, först lite lördagslyx med fukost på sängen.
Spring valley golf course ligger så otroligt vacker, omgiven av berg
Kortärmat och kjol = Vårkänsla
Här sitter vi och svalkar törsten, räknar poäng och pustar ut efter en otroligt härlig golfrunda i solen
F.v. Kattis, jag och Kerstin
 
Första glassen i år = Vårkänslor
 Glassen intogs i eftermiddagssolen i torsdags eftermiddag medan jag väntade på att
bilen skulle få sig väldigt välbehövlig skönhetsvård med "extra allt" 
 
Det var värt att vänta på. Bilen blev så fin efter en timmes ut och invändig tvätt
Aaaaaaaah. Mera vårkänslor. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: