swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Veckans utmaning

Kategori: Allmänt

I skrivande stund känner jag mig lite ynklig och tycker faktiskt lite synd om mig själv. Det får man väl lov att göra ibland? 
 
I lördags kom Rikard hem från Sverige och med sig i bagaget hade han lite godsaker (vilket alltid är lika roligt) men det hade också smugit med sig en kraftig förkylning. Den hade kanske kommit härifrån redan innan? Oavsett var den kom ifrån så var Rikard ganska däckad hela helgen och likaså Sara som också blev förkyld. I måndags kväll hade förkylningsbakterierna attackerat även mig så igår, tisdag fick jag helt enkelt bädda ner mig med min feber och ständigt rinnande näsa. Usch, vad man känner sig ynklig! Det var längesedan jag hade en så här kraftig förkylning och det känns som jag fått den "manliga varianten" (alla vet väl hur dåliga män blir)? Hostar, snörvlar och känner mig allmänt matt men i dag är det något bättre (men mycket långt ifrån bra). Det hade varit bättre om det var bra!  Det känns i alla fall som om jag blir lite klokare med åren då jag nu insett att det inte hjälper med något annat än att ta det lugnt och vila sig i form. Det är en av veckans utmaningar, att bli frisk och vila sig i form. 
 
Den andra utmaningen den här veckan gäller Lukas. Han har "try outs" i golf som innebär golftävlingar för uttagning till skolans golflag. I måndags spelade han en 18-hålsrunda som inte gick så himla bra (inte jättedåligt heller) men det är många duktiga killar som slåss om platserna. I tisdags spelade han en 9-håls runda som gick bättre och idag, onsdag är det sista dagen och det är en 9 - hålsrunda som spelas. Därefter läggs "scoren", antal slag ihop (på alla rundorna) och därmed avgörs vilka tolv som har bäst score och platsar i "Saratoga High School boys golfteam". Sara var med i skolans tjejteam i år och förra året och Lukas kom med förra året också så nu håller vi tummar och tår för att det går vägen i år också. Go Lukas go! 
 
Mammas "lille pojk" (som faktiskt är bra mycket längre än mig nu). 
 
Bilden är tagen i lördags på hål nr. 11 då vi var ute på en träningsrunda med bekanta. Ungdomarna mumsade på ett hamburgermål och "mammorna" svalkade sig med en "god kall". Lördagslyx! 
 
Den tredje utmaningen blir att hålla förkylningsbakterierna från Lukas som klarat sig undan dem (peppar...peppar). Han flyger till Mexico nästa torsdag och det vore så skönt om han slapp bli sjuk nu, precis innan avfärd. Det blir en utmaning att bita i då 3/4 delar av familjen är drabbade! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: