swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Happy

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag. Bästa dagen på hela veckan. Yop, ei, di, yop, ei, da, tra, la, la, la, la! Så, känns det. Om det säger er någonting? Vi vaknade till en grå morgon med en och annan regnskur. Inget väder att tralla åt men man kan ju tralla åt andra saker. Lukas kom hem igår eftermiddag med den glädjande nyheten om att han kom med i golflaget. Det är något att tralla åt. Yeeey! 
 
I morse när jag körde barnen till skolan i duggregnet så spelades lite skön musik på radion. Det var "Prince" med låten "kiss" som var populär när jag var yngre. Yeeeey! Ni kan tro att "mamsen" diggade. Barnen suckade, skrattade och utbrast "Oh, my gooood, vilken musik"! Jag retades lite extra med barnen och diggade extra mycket och visst fick vi oss alla tre, ett gott skratt såhär en fredagsmorgon, innan skolan. Det blir helt enkelt inte roligare än man gör det till! För er som inte har en aning om vilken låt jag pratar om. Klicka på länken nedan! 
http://www.videoscache.com/prince-and-the-revolution-kiss-video-lyrics/816/ och sedan filmade Sara även mig när jag satt och diggade. Tyvärr kunde jag inte ladda upp filen så jag får återkomma med den lille snutten. 
 
Efter att ha lämnat barnen till skolan så blev jag upphämtad här hemma av väninna för att ta en mysig frukost på Starbucks. Man blir lite fascinerad av hur populärt Starbucks är här. Kan inte riktigt sätta fingret på vad skillnaden är mot svenska kaféer men det är på något sätt annorlunda. Kan det vara för att det är så avslappnat och för att vem som helst springer in i vad man än har på sig, såsom träningskläder, jobbkläder eller mysoverall. Där sitter pensionärer, arbetskamrater,kompisar eller någon ensam själ och pluggar, jobbar, läser tidningen, äter frukost, fikar, umgås eller bara springer efter träningen eller skolan för att ha något gott. Eller kan det vara för att jag är så avslappnad och avstressad nuförtiden? Vad vet jag? Skön stämning är det i alla fall och vi konstaterade att det helt klart finns en djupt rotad amerikansk Starbuckskultur. Vi fick också i oss lite smått och gott och hade helt enkelt en mysig fredagsmorgon med lite tjejsnack. Bra start på dagen. Efter den starten kan ju inte mycket gå fel så fredagens matshopping gick som en dans. 
 
Gott och mysigt
 
På vägen hem (vid ett rödljus) sitter en kvinna och dricker sitt morgonkaffe i bilen, i en porslinskopp. Det är också så vanligt här. Alla åker omkring med sina kaffekoppar, stora, små, porslin, papper, stål, ja, allt möjligt. Man tar sitt kaffe och åker iväg helt enkelt. Dessutom gör man mycket annat i farten såsom, läser tidningen vid rödljus, sminkar sig, rakar, sig, kammar sig osv. Det är fascinerande att iaktta människor i farten. Man kan inte låta bli att dra på smilbanden. Och jag kunde inte låta bli att fota. Tror ni hon kände sig iakttagen? 
 
 
Nu blir det inte mycket mer vettigt gjort idag. Jag känner mig fortfarande långt ifrån frisk och har ont i bröstet, snörvlar och hostar så kroppen och knoppen behöver nog vila. Klok som jag är (ibland) lyssnar jag till kroppen och har intagit viloläge denna fredagseftermiddag. Ser fram emot en härlig fredagmyskväll med familjen, god mat och kanske lite godis. Sedan får det bli en tidigt kväll och förhoppningsvis en god natts sömn för jag och Rikard skall upp i arla morgonstund och spela golf med goda vänner. Tra, la, la, la, la. Det kommer att bli trevligt. Det lovas sol i morgon så jag hoppas på en härlig golfrunda i härligt väder och som pricken över i:et får vi härligt sällskap. 
 
En stund sénare.....
 
Oooops. Blev inte så mycket familjemys då båda barnan är på vift eller skall på vift. Ja, ja...det blir vad man gör det till. Så glad att barnen har skoj! Sara har rummet fullt av tjejkompisar och öronbedövande skrattsalvor gör så att jag och Rikard flyr till sovrummet för att få en liten lugn stund (dock blir det inte mycket dämpning). Lukas däremot håller sig ute med kompisar men kommer hem i kväll till middag. Sara skall äta middag ute med kompisar. En tonårsförälders dilemma är att aldrig kunna planera en kväll riktigt (speciellt inte på helgerna) men så länge barnen har roligt så har vi också roligt. Så glad att de har fina vänner! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: