swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Gott slut & god fortsättning

Kategori: Allmänt

God fortsättning! Jag har haft julov men nu är det vardag och allt är som vanligt igen. Nu har vi kommit in i vardagslunken med allt vad det innebär och nu kommer jag nog att blogga lite mer framöver, hoppas jag?
 
Nu är glada julen slut, slut, slut så julegranen dansat ut, ut, ut (i måndags). Den stod så grön och grann i stugan så vi har faktiskt inte haft hjärta att slänga ut den tidigare. En fantastisk gran som stått inne sedan 7 december och barrar ingenting. Otroligt att de har så frodiga, vackra och tåliga granar här. 
Förövrigt så har alla andra julsaker varit borta sedan 2 veckor. Skönt, för nu vill man bara ha vår. Eller hur? 
 
Sist jag bloggade var den 20 december. Då hade barnen precis fått jullov och vi fick långväga gäster från Sverige. Åh, så mysigt vi har haft det. Det blev en hel del shopping, massa god mat, gott vin och många roliga utflykter, restaurangbesök samt en liten lillsemester.
 
Dagarna innan jul var hektiska med mycket julklappsshopping. Vi i vår familj var i stort sett färdiga med våra julklappsinköp men våra gäster hade sparat sig tills de kom hit, såklart. Det regnade dagarna innan jul så det var perfekt shopping och fixarväder och lagom till julafton kom solen. På kvällarna försökte vi hålla våra "jetleggade" gäster vakna med sena middagar och uppesittarkvällen klarades av extra bra med lite julgodistillverkning och annat gott.
 
Min kära make, Rikard fyller år på julafton så dagen började med födelsedagsfirande, paket och mysig frukost.
Min älskade, alldeles nyvakna 43 åriga make
 
Därefter blev det en skön långpromenad, en fika i down town Saratoga (i solen) för att sedan toppa firandet med lite skumpa, med näsan mot solen vid poolen. På eftermiddagen brukar julaftonsfirandet ta över med allt vad det innebär och i år firade på traditionellt vis med svenskt julbord och julklappsutdelning. Vi hade en underbart mysig och skön julafton tillsammans och bara lugn, ro och mys på juldagen. 
 
Bröderna Pettersson 
 
Jag och min kära svägerska Susanne 
 
LA familja
 
Tomenissar delar ut paket
Mmmmm...det blev några klappar. Detta är del av Saras hög
 
På annandagen blev det desto mer aktiviteter för då satte vi oss i bilen i arla morgonstund för att åka till Los Angeles några dagar. Bilfärden gick bra. Det är ca. 5 tim. bilkörning om allt flyter på (och det gjorde det) så vi var inne i LA redan vid lunch. Vi checkade in på Beverly Hilton. Hotellet rekommenderas varmt pga. läget, poolen och den underbara frukost de serverar. Men det är i dyraste laget i mitt tycke så vi bodde bara här en natt då vi ändå ville flanera på Rodeo drive och i Beverly Hills då våra gäster inte varit där. 
 
När vi checkat in på hotellet gick vi ut för att flanera omkring på de fina gatorna runt om. Vi fick en solig och härlig dag som toppades med bad i poolen av Lukas och Mattias på eftermiddagen. Vi andra chillade och hade det bra innan en fantastisk middag på köttrestaurang i LA:s fina kvarter. 
 
 
Killarna njuter i det vackra vädret då vi checkat in på hotellet
 
Mys på hotellet innan middagen
 
Fortsättning föjer :) när jag hinner skriva mer....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: