swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Hej vad det går

Kategori: Allmänt

Jojomen. Visst går dagarna och tiden fort? Det är redan den 30 januari. En dag till och sedan är det redan februari på fredag. Hej vad det går!  Jag försöker dra mig till minnes om det är något speciellt som hänt de senaste veckorna men kan inte komma på något men skall göra en snabb tillbakablick med ett litet bildpotpurri.
 
Barnen började skolan igen den 7 januari och det är nu inte många månader kvar innan det är sommarlov, skolavslutning och Sara tar sin High School graduation. Vi går en härlig vår till mötes och snart, väldigt snart är det nog bara shorts som gäller på mornarna när barnen åker till skolan. Vi har också suttit och läst på, letat information och diskuterat fram och tillbaka om gymnasieutbildningar för Lukas del. Vi har även fått lite hjälp från Sverige. Tack Sandra! Nu har Lukas tagit sitt slutgiltiga beslut och skickat iväg sina gymnasieval och ansökningar så nu är det bara till att hålla tummarna och kämpa på med att plugga och få bra betyg så att han kommer in på något av det som han önskat. 
 
Annars har det har det varit en ganska kall januarimånad med en blandning av frost på natten och morgonen, regn, kyliga vindar men också en hel del soliga dagar. 
 
Lite kalla nätter ibland men just den här veckan var ganska ok ändå
 
Frost och bilrutor som behövde skrapas
 
Men nu verkar det bli skönt igen. Lovely
 
Både jag och Rikard har kommit igång med gymträningen. Skönt
 
Jag har gjort en detoxkur på tre dagar, vilket jag är väldigt stolt över. Inte goda "drinkar" men det 
gjorde nog gott för knopp och kropp (hoppas jag)?
 
En powerwalk med Rikard en helgdag i Santa Cruz 
 
En heldag med lite drygt en mils promenad längs havet och lunch i centrum
 
 
där vi fick njuta av solnedgången på hemvägen
Tog med mig Kerstin t.v. och Katarina t.h. för samma promenad i Santa Cruz en vardag. En 
alldeles ljuvligt solig och härlig dag med en lunch på piren
 
'
 En söndag åkte jag, Helena och Katarina till en liten vingård i Santa Cruz mountains, Silvertip wineyards.
Vi hade med oss lite smått och gott, provade viner och bara hade det jätttrevligt i solen
Här är lite goda bakelser från Cafe, Amour i Los Gatos där jag var och fikade i söndags. Och ja, 
Till och med jag fikade 
En god Latte och en lemontarte
En middag hos våra goda svensk-amerikanska vänner där barnen fick färdigställa den
goda chokladmoussen. Fv. Karl med flickvän Sabera, Lukas och Sara
Tack för en otroligt trevlig kväll familjen Mc Combie! 
 
Golf med Katarina och Mattias en regnig dag. Jättehärligt
 
Och många, många jätte många fler golfrundor i solen
Sara har börjat ta ridlektioner. Hon red när hon var 7-8 år men har därefter aldrig visat intresse men nu
fick hon lust igen. Det gick bra. Duktig tjej! 
 
Carina försöker fokusera på att lära sig förstå hur man svingar och träffar golfbollen
 
Idag har jag och Katarina agerat golflärare för vår vän, Carina som länge pratat om att börja spela golf och idag var dagen med stort D då hon faktiskt fick ta tag i saken. Vi åkte till Santa Teresa golf club och hade en kort genomgång och därefter gick vi ut och spelade 9 hål på deras korthålsbana. Carina var duktig och är nu sugen på att fortätta. Yeeeey! Jättekul att det gav mersmak. 
 
 
Lade mig vid poolen en stund idag och njöt av en kopp kaffe
innan plikterna kallade. Å, vad jag njöt en stund
 
Denna vecka är jag gräsänka men nu har halva veckan gått och Rikard är åter på lördag. Yeeeey! 
 
Oh, la, la....Life is good! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: